مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز مشاوره دوره اسلامی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا اقدامات اولیه انجام شده و بیش از ۶۰ نفر از اساتید حوزه علمیه دوره مشاوره و راهنمایی را فرا گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۹۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 13 March 2017
حجت الاسلام رضا خدری  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر  با بیان اینکه تعداد هشت مدرسه بلند مدت و سفیران هدایت در استان وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد شش مدرسه بلند مدت و دو مدرسه کوتاه مدت است.

وی از اضافه شدن رشته تخصصی کلام و عقائد در حوزه علمیه بوشهر خبر داد و گفت: این رشته از سال آینده در حوزه علمیه دایر می‌شود و طلابی که سطح یک را تمام کنند می‌توانند در این رشته تحصیل کنند و این راستا این  نخستین رشته تخصصی است که در حوزه علمیه استان کلید می‌خورد.

 خدری از شکل گیری پایه دهم در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر خبر داد و  تصریح کرد: با شکل گیری این پایه تمامی مراحل و سطوح حوزوی را در استان ایجاد شده و این درحالی است که تا قبل از تاسیس مدیریت حوزه علمیه استان و حضور آیت الله صفایی بوشهری فقط سطح یک در مدارس تدریس می‌شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با اضافه شدن سطح چهار در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر طلاب دیگر هیچ نیازی به مهاجرت ندارند و این برای حوزه علمیه استان یک موفقیت است.

وی اعزام مبلغ به مدارس را یکی از برنامه‌های حوزه علمیه استان بوشهر دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های حوزه علمیه طرح اعزام مبلغان و مشاوران خواهر و برادر به مدارس متوسطه و حتی دبستان بوده که مورد استقبال دبیران و دانش آموزان قرار گفته است.

وی از اجرای طرح بینات در مدارس استان بوشهر خبرداد و  تصریح کرد: این طرحی تبلیغی برای حمایت از طلابی است که در مدارس حضور پیدا می‌کنند و با این طرح می‌توانند در مساجد و مکان‌های عمومی به امر تبلیغ بپردازند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری دوره‌های تربیت مربی نقد فرقه‌های انحرافی خبر داد و تصریح کرد: برنامه ریزی‌هایی برای تربیت عده‌ای از طلاب انجام شده است.

خدری به برخی همایش‌های مهم برگزار شده در سال 95 پرداخت و گفت: برگزاری همایش حوزه انقلابی و تبیین مفهوم به معنای حوزه انقلابی و راه‌های رسیدن به آن یکی از همایش‌ها مهم بود که این موضوع بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در این راستا نشست مقابله با نفوذ به ویژه در مراکز فرهنگی از دیگر برنامه‌های مهم حوزه علمیه بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به موفقیت حوزه علمیه در جشنواره علمی و پژوهشی در سطح ملی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نمونه بارز این موفقیت برگزیده شدن طلبه مدرسه علمیه کنگان در جشنواره علامه حلی و کسب مقام سوم کشور است.

وی توجه به فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های مهم حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: برنامه‌هایی در حوزه فضای مجازی در سطح کشور در حال برنامه‌ریزی و تحت عنوان بازآفرینی حوزه در فضای مجازی برگزار شده است.

خدری از اجرای طرح سراسری هدفمندی شهریه خبر داد و گفت: این طرح می‌تواند نقطه عطفی در تحول حوزه‌های علمیه سراسر کشور و استان باشد که با این طرح بسیاری از طلاب و اساتیدی که در قم حضور دارند به استان برمی‌گردند و ارتقا و تحول بیشتری در حوزه علمیه استان اتفاق می‌افتد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز مشاوره دوره اسلامی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اقدامات اولیه آن انجام شده و بیش از 60 نفر از اساتید حوزه علمیه دوره مشاوره و راهنمایی را دیده‌اند که پس از برگزاری دوره تکمیلی یک مرکز مشاوره در استان ایجاد می‌شود.

وی طرح استادیاری را از دیگر طرح‌های حوزه علمیه استان عنوان کرد و گفت: در این طرح تعدادی از طلاب مدارس علمیه با برنامه ریزی‌های انجام شده تحت عنوان استادیار در مدارس تدریس می‌کنند و پس از چند سال می‌توان از آنها به اعنوان استاد در مدارس علمیه استفاده کرد به این ترتیب نیاز حوزه علمیه به جذب استاد از خارج استان کم می‌شود.

خدری از ثبت نام آزمون پذیرش حوزه علمیه خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری امکان پذیرش بیش از 200 نفر از طلاب در مدارس علمیه استان فراهم است.

وی زمان پذیرش حوزه علمیه را تا پایان 15 فروردین ماه سال 96 دانست و گفت: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام در حوزه علمیه با مراجعه به آدرس اینترنتی www.howzeh-qom.ir  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار