مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز استان بوشهربه منظور صرف جویی در هزینه و زمان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۹۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 15 March 2017
غلامعباس حسینی اظهار داشت: سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز استان بوشهربه منظور صرف جویی در هزینه و زمان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز طبیعی در استان بوشهر، ضمن تسریع در اجرای فرایند امور، شاهد صرفه جویی در زمان ، هزینه ها و همچنین افزایش صحت و دقت کار می‌باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: فرایند کنتورخوانی در کنار تولید و توزیع صورتحساب یک فرآیند هزینه‌بر، زمان‌بر و تقریبا قدیمی بود که اجرای این فرآیند نمی‌توانست جوابگوی اهداف و نیازهای سازمان باشد از همین رو با تلاش‌ها و پیگیری‌های متعدد، طی سال‌جاری موفق به راه‌اندازی سامانه جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز طبیعی در استان شدیم تا بدین ترتیب علاوه بر نتایج یاد شده، شاهد تسهیل در روند صدور قبوض مصرفی به مشترکین هم‌استانی باشیم.

وی ادامه داد: اجرای سامانه مذکور پس از فراهم آمدن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری به صورت پایلوت جهت قرائت کنتور 29 هزار نفر از مشترکین شهر بوشهر آغاز گردیده و هم اکنون نیز شاهد تاثیرات ارزشمند بهره‌برداری از این سامانه هستیم.

حسینی اظهار داشت : با توجه به لزوم استقرار هر چه بیشتر شاخص‌های دولت الکترونیک و به ‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور مکانیزه‌کردن فرآیندها و نیز تسهیل در اجرای امور، سیستم جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب، گام مهم دیگری در راستای ارائه خدمات به مشترکین و افزایش رفاه حال مردم محسوب می‌گردد.

وی عنوان کرد: با توجه به اجرای سامانه جدید، بسیاری از مشکلات گذشته اعم از زمان‌بر بودن فرآیند قرائت و توزیع صورتحساب، عدم امکان کنترل جزئیات عملکرد کنتورخوان به صورت آنی و همچنین عدم امکان اعتبار سنجی اعداد وارد شده مرتفع گردیده است .

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: امکان چاپ مستقل صورتحساب مشترک در محل، عدم نیاز به تجمیع اطلاعات قرائت شده، حفظ یکپارچگی در پردازش و صدور صورتحساب توسط سرور مرکزی و عدم تداخل با آن و قابلیت جمع‌آوری داده‌های جدید مشترکین از جمله دیگر تاثیرات مهم به کارگیری سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین است.

حسینی از بکارگیری و اجرای این سامانه در نواحی تابعه شرکت گاز استان بوشهر خبر داد و افزود : با توجه به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح، در سال پیش رو شاهد استقرار و گسترش این سامانه در نواحی تابعه گازرسانی استان بوشهر خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار