مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس آمار و سرشماری نفوس و مسکن نرخ باسوادی افراد شش سال به بالا دراستان بوشهر با افزایش ۵.۶ درصدی از ۸۳.۶ درصد، امسال به ۸۹.۲ درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 15 March 2017
ناصر کرمی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اجرای طرح  ارتقاء سطح ارائه خدمات تخصصی و پیشگیری و درمانی درمانگاه فرهنگیان اظهار داشت: طرح توسعه درمانگاه فرهنگیان بوشهر در دست بررسی است که ضمن  استقرار دستگاه‌های تشخیصی و درمانی، داروخانه و آزمایشگاه در درمانگاه فرهنگیان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی با تاکید بر پیش دبستانی‌ها افزود: آمار دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی 22 هزار نفر و پیش دبستانی‌ها 15 هزار و 321 نفر ثبت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر پوشش قرار دادن نوآموزان پیش دبستانی در نقاط محروم و روستایی افزود:  مشکلات 7 هزار نوآموز پیش دبستانی  روستاهای استان بوشهر  برای حضور در کلاس‌های پیش دبستانی برطرف شود.

کرمی با بیان اینکه کلاس‌های پیش دبستانی به مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود گفت: به سبب مشکلات شهریه‌ای نوآموزان پیش دبستانی روستایی  برای حضور در این کلاس‌ها ثبت نام نمی‌کنند و این در حالی است که حضور نوآموزان در کلاس‌های پیش دبستانی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه 529 مدرسه با 784 کلاس برای نوآموزان پیش دبستانی در استان بوشهر تشکیل شده تصریح کرد:  امسال 3 هزار 265 نوآموز روستایی در استان بوشهر در کلاس‌های پیش دبستانی شرکت کرده‌اند که نیاز است طرح‌های حمایت مالی برای حضور 7 هزار نوآموز دیگر در کلاس‌ها انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش نرخ باسوادی در استان بوشهر خبرداد و گفت:بر اساس آمار و سرشماری نفوس و مسکن نرخ باسوادی افراد شش سال به بالا دراستان بوشهر با افزایش 5.6 درصدی از 83.6 درصد، امسال به 89.2 درصد رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار