جانشین ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس جنوبی از بارندگی‌های سیل‌آسا در منطقه پارس جنوبی در اوائل هفته آینده خبر داد و گفت: میزان بارش احتمالی در منطقه پارس جنوبی بیش از ۸۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۳۹۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 18 March 2017
بهرام دشتی‌نژاد صبح  امروز در نشست ستاد مدیریت بحران منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات برای جلوگیری از مشکلات در جاری شدن سیل در منطقه پارس جنوبی فراهم شده از ورود سامانه جدید بارشی شدید و  از بارندگی‌های سیل‌آسا و سیلاب در منطقه پارس جنوبی در اوئل هفته آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود اظهار داشت: بر اثرورود سامانه جدید بارشی، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل و سیلابدر روزهای 28 و 29 اسفند ماه در پارس جنوبی  قابل پیش‌بینی است. 

جانشین ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس جنوبی آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی را یکی از مهم‌ترین اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس برشمرد و تاکید کرد: به سبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، همه شهروندان و مسافران از استقرار، توقف و عبور از حاشیه دریاچه سدها بندها،کانال‌های آبیاری، حریم و بستر رودخانه‌ها و سواحل خلیج فارس خودداری کنند.

دشتی‌نژاد با تاکید بر افزایش تردد مسافران از جنوب استان بوشهر و منطقه ویژه پارس و همراه داشتن تجهیزات و امکانات لازم اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد و عبور خودروها در کنار آبراه‌ها و رودخانه‌ها به ویژه سدها لازم است مسافران در ایام بارندگی با همراه داشتن تجهیزات و امکانات لازم و کامل از اقامت در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و سواحل پرهیز کنند تا بروز سیل به آنان خساراتی وارد نکند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با سیل و بارش‌های شدید توسط ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس اندیشیده شده است، افزود: همه دستگاه‎های اجرایی برای مقابله با بحران و هرگونه حوادث احتمالی و غیرمترقبه در آماده‎باش کامل هستند و نقاط خطرآفرین در شهرستان‎های حومه شناسایی شده است.

جانشین ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس جنوبی از وقوع جاری شدن سیل در منطقه پارس جنوبی خبرداد و گفت: میزان بارش احتمالی در این سامانه بیش از 80 میلی متر پیش بینی می‌شود که با توجه به وجود بارش‌های شدید و بارندگی‌های زیاد احتمال وقوع سیل محتمل است.

دشتی‌نژاد کم کردن حداکثری خطرات و ایجاد امنیت برای مردم و تاسیسات صنعت نفت در اولویت برنامه‌‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این راه با داشتن تجهیزات پشتیبانی و خدماتی، امکانات عملیاتی‏،‌ ماشین آلات راهداری و راهسازی و امکانات اقامتی از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار