سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات بوشهر گفت: در راستای توانمند سازی دانشجویان دانشگاه‌های استان بوشهر ضمن تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به امکانات جدید، این طرح در مراکز آموزش عالی اجرایی شد.
کد خبر: ۴۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 08 May 2017
هانی فروزانی ظهر امروز در بازدید از دانشگاه پیام نور استان بوشهر با تاکید بر توجه به مهارت‌افزایی دانشجویان اظهار داشت: اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد ایجاد اشتغال در اولویت برنامه‌ها است.

وی بر لزوم مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: مهارت افزایی دانشجویان نه تنها سبب ارتقاء علمی آنان می‌شود بلکه زمینه اشتغال تحصیل‌کرده‌ها در مراکز، شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات بوشهر با بیان اینکه ارتقاء بهره‌وری و ایجاد اشتغال زمانی محقق می‌شود که سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بودجه آموزشی کشور افزایش یابد تاکید کرد: با توجه به سابقه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌های استان  و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و وجود بستر قانونی لازم براساس طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال، اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان سالانه مد نظر قرار می‌گیرد.

فروزانی با بیان اینکه در جامعه این موضوع که مدرک دانشگاهی ارزش آفرین است  مورد توجه است افزود:البته در این موضوع شکی نیست که علم و فراگیری علم ارزشمند است اما داشتن مدرک دانشگاهی به تنهایی ارزش‌آفرین نیست و تا زمانی که این تفکر وجود دارد جوانان بعد از فراغت از تحصیل سرگردان می‌مانند و نمی‌دانند چطور به اشتغال و تولید خدمت و ثروت برسند.

وی با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان خاطر نشان کرد: دانشجویان باید همزمان با تحصیل علم و دانش  با مراجعه به مراکز آموزش فنی وحرفه ای نسبت به فراگیری یک حرفه و مهارت اقدام کنند تا پس از فارغ التحصیل شدن ، مهارت خود را در قالب یک شغل به کار بگیرند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات بوشهر از اجرای شدن طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان استان بوشهر  خبرداد و گفت: در راستای توانمند سازی دانشجویان دانشگاه‌های استان بوشهر ضمن تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به امکانات جدید، این طرح در مراکز آموزش عالی اجرایی شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار