مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: آزمایشگاه همکار استاندارد با سرمایه‌گذاری یک‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۴۲۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 10 May 2017
محمد رحیم‌ بهره‌مند صبح امروز در نشست مشترک خود با آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر با اشاره به نقش مهم استاندارد در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استاندارد در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده است.

وی با تاکید بر تولید با کیفیت واحدهای صنعتی و تولیدی تصریح کرد: با تدوین استانداردهای ملی راهکارهای لازم برای  تولید، استفاده و بهره‌برداری از محصولات و جلوگیری از مشکلات فراهم می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه 58 آزمایشگاه استاندارد در استان بوشهر فعالیت می‌کند، تصریح کرد: نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی ،محصولات صادراتی، تدوین استانداردها از جمله وظایف این آزمایشگاه‌های همکار است.

بهره‌مند با اشاره به اینکه آزمایشگاه همکار استاندارد بیش از 165 نوع آزمون انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر با داشتن ظرفیت بالا به عنوان مرکز آزمایشگاههای قطب جنوب کشور معرفی شده است.

وی از سرمایه گذاری یک‌هزار و 200 میلیارد ریالی در آزمایشگاه‌های استاندارد این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 58 آزمایشگاه همکار استاندارد با اعتبار سرمایه گذاری یک‌ هزارو 200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این استان راه‌اندازی شده که نقش مهمی در اقتصاد جامعه، بهبود کیفیت محصولات و ارتقاء وضعیت اشتغال شده است.

مدیرکل استاندارد با تاکید بر نقش مهم آزمایشگاه‌های استاندارد در ایجاد اشتغال بیان کرد:آزمایشگاه‌‌های استاندارد که با مشارکت بخهش خصوصی راه‌اندازی شده سبب ایجاد اشتغال برای 700 نیروی لیسانس به بالا شده‌اند.

بهره‌مند با اشاره به اینکه 95 درصد محصولات وارداتی و صادراتی در استاندارد بوشهر مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرد افزود: رونق اقتصادی یکی از نتایج اعتماد و حمایت از بخش خصوصی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بود که سبب شده امروز بیش از 95 درصد کالاهای تولیدی، صادراتی و وارداتی در خود استان مورد ارزیابی قرار گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار