همزمان با نیمه شعبان و در سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) آیین‌های جشن و مولودی‌خوانی در جای جای استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 13 May 2017
مردم ولایت‌مدار استان بوشهر در شب و روز میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج) با برپایی جشن و سرور این روز مبارک را گرامی داشتند و ظهور حضرت مهدی(عج) را از خداوند متعال خواستار شدند.

مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت(ع) در استان بوشهر  با  آذین‌بندی و چراغانی کردن خیابان‌ها، فرا رسیدن نیمه شعبان  سالروز میلاد حضرت امام زمان(عج)  را جشن گرفتند.

محبان اهل بیت(ع) با برپا کردن جشن و سرور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، هیئت‌های مذهبی و منازل فرا رسیدن این روز بزرگ را گرامی داشتند.

سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) در مراسم  جشن  میلاد حضرت مهدی موعود(عج) به تبیین شخصیت و سیره و مدیحه‌سرایی حضرت مهدی موعود(عج) و اهل بیت(ع) پرداختند.

برپایی دعای ندبه یکی دیگر از برنامه‌های مردم ولایت‌مدار بوشهر است که صبح امروز در مناطق مختلف استان با شور و حال دیگری برگزار شد و منتظران مهدی موعود(عج) با زمزمه فرازهای این دعا برای ظهور هر چه سریع‌تر حجت حق(عج) دست به دعا برداشتند.

مراسم احیاء شب نیمه شعبان نیز در برخی مساجد و مصلاها برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم به نیت نزدیک شدن ظهور(عج) پس از زنده نگه داشتن این شب عزیز، امروز را به روزه و مناجات می‌گذرانند.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه مردم بوشهر در نیمه شعبان برنامه‌های گوناگونی برگزار می‌کنند اظهار داشت: برگزاری مراسم نیمه برات از مراسم‌های مهم مردم ولایت‌مدار استان بوشهر است.

نوشاد نوشادی با بیان اینکه بوشهری‌ها به مناسبت سالروز میلاد صاحب الزمان(عج)  مراسم نیمه برات را به جا آوردند افزود: در این روز مردم با توزیع حلوا، زولبیا و بامیه، یا شیرینی‌های محلی میان همسایگان و خویشاوندان از درگذشتگان خود یاد می‌کنند.

وی با تقدیر از حضور و مشارکت گسترده مردم استان در برگزاری برنامه‌های مذهبی، خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی مردم و اشاعه فرهنگ مهدویت از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان است.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به همکاری بیش از یک‌هزار و 500 هیئت مذهبی در برگزاری این برنامه‌ها، بیان کرد: از جمله این مراسمات می‌توان به حضور سخنرانان در محافل و مجالس، آذین بندی معابر و مساجد، برگزاری مراسمات مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی همراه با قرائت ادعیه و دیگر برنامه‌ها اشاره کرد.

نوشادی از برپائی ایستگاه صلواتی، برپایی ایستگاه‌های پاسخ‌گویی به شبهات دینی و برگزاری مسابقات فرهنگی به این مناسبت خبر داد و افزود: جشن نیمه شعبان با همکاری موسسات فرهنگی و دینی و هیئت‌های مذهبی و ائمه جمعه و جماعات برگزار شده است.

وی با تاکید بر حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت افزود: برای حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر در انتخابات 29 اردیبهشت، هیئت‌‌های مذهبی نقش خود را در مراسم‌های گوناگون نشان داده‌اند که در این زمینه اقدامات مهمی اجرا شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار