معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: از ۸۳ قطعه خودروهای داخلی و وارداتی تاکنون ۵۳ قطعه آن مشمول استاندارد اجباری شده که تا سال آینده همه قطعات خودروها در کشور مشمول این استاندارد می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 13 May 2017
جهانبخش سنجابی شیرازی با بیان اینکه تدوین استاندارد ملی یکی از برنامه‌های مهم سازمان ملی استاندارد است اظهار داشت: امسال 3 هزار و 500 استاندارد ملی در کشور تدوین و تا 10 سال آینده 50 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 هزار استاندارد ملی تدوین شده است افزود: در تدوین استاندارد بین‌المللی اقدامات موثری انجام شده به‌گونه‌ای که تاکنون در کشور 28 استاندارد بین‌المللی تدوین شده و 100 استاندارد جهانی  دیگر نیز در کمیته‌های مختلف ایزو در دست تدوین است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 700 تعرفه صادراتی مشمول استاندارد اجباری است تصریح کرد: کالاهایی که دارای مزیت رقابتی صادراتی هستند مشمول استاندارد اجباری هستند.

سنجابی شیرازی، شناسایی بازارهای هدف صادراتی و اعتبار بخشی بین المللی به گواهینامه‌های صادراتی سازمان ملی استاندارد را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون  59 تفاهم‌نامه منعقد شده که 7 تفاهم‌نامه متقابل در زمینه شناسایی استانداردها است.

وی بیان کرد: دو تفاهم‌نامه نیز به عنوان بازارهای هدف کالاهای نهایی، به کشورهای عراق،  افغانستان و  حوزه عمان ، پاکستان، سریلانکا، شرق آسیا و آمریکای لاتین است .

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد  از رتبه بالای استاندارد ملی ایران در ایزوهای بین‌المللی خبرداد و گفت: استاندارد ملی ایران رتبه 27 را در بین 169 کشور عضو ایزو بدست آورد و اکنون درحوزه نانو 35 تدوین استاندارد کشور در دستور سازمان ملی ایزو قرار دارد که 13 تدوین را جمهوری اسلامی ایران راهبری می‌کند.

سنجابی شیرازی با اشاره به استانداردهای  قطعات خودروها افزود: از 83 قطعه خودروهای داخلی و وارداتی تاکنون 53 قطعه آن مشمول استاندارد اجباری شده که تا سال آینده همه قطعات خودروها در کشور مشمول این استاندارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه استانداردهای اجباری قطعات خودروها تا پایان سال 97 اجرایی می‌شود تاکید کرد:  براین اساس تمام خودروهای تولیدی داخلی و وارداتی باید استانداردهای اجباری را پاس کنند تا مشمول شماره‌گذاری شوند در غیر این صورت شماره‌گذاری نمی‌شوند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد  با بیان اینکه در یک خودرو بیش از 4200 قطعه وجود دارد گفت: نمی‌توان بر تمام قعطات خودروها نظارت کامل کرد بلکه می‌توان قطعات مهم خودروها را به تولید استاندارد اجباری ملزم کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد بیان کرد: براساس بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، افزایش پوشش استاندارد باید به همه محصولات داخلی برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار