مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با راه‌اندازی بخش سلولوژی اختصاصی انتقال خون استان بوشهر شرائط شناسایی گونه‌های نادر خونی در این استان فراهم شد.
کد خبر: ۴۲۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 24 May 2017
کرامت‌  ناموری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه  استقبال اهداء خون در استان بوشهر قابل توجه است اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب مردم نوع دوست استان بوشهر از اهدای خون، این استان در هیچ گروه خونی کمبود ندارد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 35 هزار نفر در استان بوشهر خون  را به پایگاههای انتقال خون استان بوشهر اهدا خاطر نشان کرد: شاخص اهدای خون در کشور27 در یک‌هزار نفر است که این آمار در استان بوشهر 33 در یک‌ هزار نفر است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه آزمایشگاه سلولوژی اختصاصی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است تصریح کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه به بیمارانی که ناسازگاری خونی دارند از جمله تالاسمی‌ها، بیماران بستری که گروه خون فرعی و ناسازگار دارند و بیماران پیوندی خدمات ارائه می‌شود.

ناموری با اشاره به نقش مهم آزمایشگاه سلولوژی در شناخت گونه‌های نادر خونی افزود: با راه‌اندازی بخش سلولوژی اختصاصی انتقال خون استان بوشهر شرائط شناسایی گونه‌های نادر خونی در  این استان فراهم شد.

وی از شناسایی افراد با گروه خونی نادر خبرداد و گفت: برای نخستین بار در استان بوشهر سه نفر با گونه خونی نادر «o بمبئی» با انجام آزمایش برای 35 هزار اهدا کننده خون در استان شناسایی شد.

 مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های گروه خونی «o بمبئی» افزود: این افراد می‌توانند به همه گروه‌های خونی، خون اهدا کنند اما تنها می‌توانند از هم خون خود خون دریافت کنند.

ناموری با اشاره به نادر بودن خون این افراد  بیان کرد:  این گروه‌ خونی به بانک خون کشور ارسال شد تا تحت شرایطی خاص برای مدت زمانی طولانی نگهداری شود .

ناموری  با بیان اینکه از  گروه خونی «o بمبئی» در کشور تاکنون 15 نفر شناسایی شده افزود: در مجموع 13 گروه خونی در کشور وجود دارد. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار