رئیس HSE پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس حنوبی گفت: برای حفاظت از زیست بوم، حفظ و صیانت از محیط زیست دریایی، طرح حمایت از زیست‌بوم خلیج فارس در مجتمع گازی پارس جنوبی تدوین شده است.
کد خبر: ۴۲۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 24 May 2017
محمود محمدی، بعدازظهر امروز در جریان آزاد سازی لاک‌پشت‌های گرفتار شده در حوضچه‌های آبگیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه خلیج فارس دارای اکوسیستمی متنوع و از نظر تنوع زیست محیطی و وجود گونه‌های مختلف آبزیان بی نظیر است، اظهار داشت: لاک پشت نوک‌عقابی طبق آخرین طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

محمدی با تاکید بر حمایت از زیست‌بوم خلیج فارس افزود: برای حفاظت از زیست بوم، حفظ و صیانت از محیط زیست دریایی، طرح حمایت از زیست‌بوم خلیج فارس در مجتمع گازی پارس جنوبی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت لاک‌پشت نوک‌عقابی در طول سال‌های گذشته به شدت کاهش داشته است خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و تهدیدات موجود، لاک‌پشت نوک عقابی، زیست خود را بیشتر در جزایر نخیلو، عسلویه، ام الگرم در استان بوشهر، قشم، شیدور، هندورابی، هنگام و هرمز در استان هرمزگان محدود کرده است.

رئیس HSE پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس حنوبی به عوامل تهدیدکننده این گونه لاک‌پشت  پرداخت و افزود: ازبین رفتن تخم آنها توسط گوشتخواران، پرندگان، خزندگان، اعتقاد نادرست مردم محلی به ارزش غذایی و دارویی آن، گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق‌ها  از عوامل تهدید انقراض لاک‌پشت‌ها است که حفاظت از این گونه در راستای حفظ تنوع زیستی منطقه  باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

محمدی، اقداماتی نظیر طرح تکثیر و پرورش لاک پشت‌های نوک عقابی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بومی، بررسی و تهیه آمار لانه گزینی، پلاک گذاری و تیمار لاک‌پشت‌های صدمه دیده و رهاسازی در دریا را در امر حفاظت از این لاک پشت‌های دریایی برای جلوگیری از انقراض آنها موثر دانست.

وی، از حمایت‌های مدیریت پالایشگاه اول و مجتمع پتروشیمی مبین به سبب همکاری در حفظ و صیانت محیط زیست قدردانی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار