رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر گفت: با توجه به اینکه بوشهر از استانهای پیشتاز در شیوع و مبتلا به بیماری دیابت است طرح غربالگری پیشگیری از بیماری دیابت در استان بوشهر اجرایی شد.
کد خبر: ۴۲۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 24 May 2017
شهناز پولادی ظهر امروز  در سمینار علمی مراقبت طبی، پرستاری و مامایی در بوشهر  با بیان اینکه پرستاران، ماماها و پیراپزشکان در عرصه سلامت در کنار پزشکان هستنداظهار داشت:  رسالت پرستاران تنها درمان نیست بلکه باید از ابتلای آن دسته از افرادی که ریسک ابتلای به بیماری را دارند، کنترل کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از توسعه بیماری،  باید پیشگیری در دستور کار قرار بگیرد  تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها توجه به پیشگیری و کاهش بروز و ابتلای افراد به بیماری و ارائه راهکارهای درمان است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر با تاکید بر این نکته که هزینه پیشگیری بیماری بسیار کمتر از درمان است گفت:افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه متخصصان و علمی از جمله پزشک، پرستار و پیراپزشکان، آشنایی افراد مبتلا با روش‌های آموزشی موثر برای پیشگیری از عوارض بیماری که هزینه زیادی دارد از جمله دیگر هدفهای این سمینارهای آموزشی است.

پولادی  با تاکید بر کاهش شیوع بیماری‌ها در جامعه با ارائه آموزش‌های لازم  افزود: با ارائه برنامه‌های آموزشی و ارتقاء سطح دانش جامعه تلاش می‌شود بروز بیماری  کاهش یابد تا فرهنگ پیشگیری از بیماری ترویج شود.

وی، بیماری دیابت را از مضمحل‌ترین بیماری‌ها دانست و گفت: اکنون 4.5 تا 5 میلیون نفر معادل 13.7 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر  با بیان اینکه بیش از نیمی از بیماران دیابتی از بیماری خود بی اطلاع هستند تصریح کرد: 50 درصد  بیماران از بروز بیماری خود مطلع نیستند که  آزمایش دیابت باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

پولادی با بیان اینکه بوشهر از استانهای پیشتاز در مبتلا به بیماری دیابت است اظهار کرد: با توجه به وضعیت استان بوشهر مهمترین اقدام فعالان بخش سلامت پیشگیری در سطح اول و قبل از ابتلا به بیماری است که باید به صورت جدی دنبال شود.

وی از اجرای طرح غربالگری  پیشگیری از بیماری دیابت در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: طرح غربالگری پیشگیری از بیماری دیابت در استان بوشهر در اولویت قرار دارد که اکنون این مهم اجرایی شده است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر  بیان کرد: شناخت افراد در معرض خطر و اصلاح تغذیه و سبک زندگی می‌تواند از بروز بیماری دیابت پیشگیری کرد.

پولادی گفت:  کنترل عوارض ناشی از بیماری دیابت شامل اختلال‌های چشمی، کلیوی و عصبی عضلانی  ناشی از بروز بیماری دیابت باید  مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش در ایجاد زندگی سالم بدور از هر گونه بیماری تاکید کرد: افراد مبتلا به دیابت با فراگیری آموزش‌های به روز و تغییر سبک زندگی با مراقبت‌های فردی بتوانند زندگی سالمی برای خود به وجود آورند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار