گام نخست توسعه تولید انرژی‌های پاک در استان بوشهر با برنامه‌ریزی برای تاسیس انجمن انرژی‌های پاک استان، آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 12 June 2017
غلامحسین صداقت‌خواه موسس انجمن انرژی‌های پاک استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: امروز در همه جای دنیا حرکت‌های اساسی برای توسعه انرژی‌های پاک صورت گرفته است و در کشور ما نیز حرکت‌هایی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر نیز با همکاری‌هایی که از سوی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر و مجموعه ایشان صورت گرفته است، گام‌های اولیه را برای توسعه تولید انرژی‌های پاک برداشته‌ایم.

صداقت‌خواه تصریح کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نقشی بسیار مهم دارد و با توجه به اینکه سازگاری مناسبی با مسائل زیست‌محیطی دارد، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اولین طرح موفق استان بوشهر توسط مهندس برجاس به ظرفیت ۱۰ کیلووات با ساخت یک نیروگاه خورشیدی اجرا شده است که باید اینگونه طرح‌ها حمایت شوند.

صداقت‌خواه ادامه داد: بازگشت سرمایه در اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کمتر از چهار سال است و خرید تضمینی برق تولیدی به صورت تضمینی تا ۲۰ سال است.

وی با اشاره به برگزاری نشست اعضای موسس انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر استان بوشهر با حضور ۱۳ شرکت بومی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: این نشست با حضور مسئول انجمن صنفی انرژی‌های تجدیدپذیر استان فارس در شرکت توزیع برق استان بوشهر برگزار شد و هر یک از شرکت‌ها توانمندی خود را در این زمینه ارائه کردند.

محمد مهدی منیری مسئول انجمن صنفی انرژی‌های تجدیدپذیر استان فارس نیز به اهمیت ساخت نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ساخت نیروگاه‌های مگاواتی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بسیار زیادی هستند که علاقمند به سرمایه‌گذاری در عرصه انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و باید زمینه جذب این سرمایه‌گذاران فراهم شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار