رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کارخانه سیمان دشتی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود که نقش مهمی در صادرات و ایجاد اشتغال مردم منطقه دارد.
کد خبر: ۴۳۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 12 June 2017
سید محمد حسینی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه صادرات به کشور قطر از استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: بنادر استان بوشهر برای صدور مواد غذایی و معدنی، میوه‌ تره‌بار و  مصالح ساختمانی مجهز شده است.

وی از صدور نخستین محموله مواد غذایی از بندر دیر خبرداد و خاطر نشان کرد: نخستین محموله مواد غذایی به وزن 460 تن از بندر دیر به وسیله چهار لنج به مقصد قطر صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه صادرات  محصولات مواد غذایی و تولیدات داخلی به کشور قطر افزایش یافته است خاطر نشان کرد: تاکنون انواع محصولات صیفی و تره‌بار  محصولات معدنی از جمله سیمان و کلینکر  به کشور قطر صادر شده است.

حسینی، صدور محصولات از بنادر استان بوشهر به قطر مقرون به صرفه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیکترین بنادر به قطر در استان بوشهر قرار دارد صدور محصولات مورد نیاز این کشور از بنادر استان بوشهر مقرون به‌صرفه است.

وی با تاکید بر وجود زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی استان بوشهر بیان کرد:  استان بوشهر به بنادر دوحه و الرویس قطر فاصله اندکی دارد و با توجه به هزینه پایین حمل و نقل دریایی نسبت به ناوگاون هوایی انتظار می‌رود امکانات لازم برای افزایش صادرات از بندرهای این استان به قطر توسعه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر مصالح ساختمانی و سیمان را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برای گسترش روابط اقتصادی با قطر عنوان کرد و گفت: در استان بوشهر کارخانه سیمان کنگان و دشتستان در مجموع با ظرفیت سه میلیون تن فعال است که محصولات این دو کارخانه در تامین مصالح ساختمانی کشور قطر نقش مهمی دارد.

حسینی محمدی، از راه‌اندازی کارخانه سیمان دشتی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: کارخانه سیمان دشتی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود که نقش مهمی در صادرات و ایجاد اشتغال مردم منطقه دارد.

وی با تاکید بر نقش مهم صادرات محصولات یاد شده در رونق صنایع سیمانی استان بوشهر تصریح کرد:  اگر زمینه صادرات 50 درصد از تولیدات  کارخانه سیمان دشتی، دشتستان و کنگان به قطر فراهم شود، به صنایع استان  بوشهرکمک قابل توجهی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهربا اشاره به نیازهای این استان برای افزایش صادرات به قطر افزود: مهم ترین نیاز بنادر استان بوشهر کانتینرهای یخچالی برای صادرات میوه و تره‌بار است که با توجه به توان شرکت‌های کشتیرانی موجود در استان این نیاز تامین می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار