مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: ۸ واحد تولید کننده فوم پلی استایرن در استان بوشهر فعال است که فعالیت یک واحد فاقد مجوز استاندارد متوقف شد.
کد خبر: ۴۴۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 18 June 2017
محمد رحیم بهره‌مند ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه رعایت استاندارد در بخش‌های گوناگون زمینه پیشرفت و توسعه جامعه را فراهم می‌کند اظهار داشت: صدور مجوز استاندارد در  تولید کالاهای  مختلف مورد توجه است که در این حوزه نظارت از تولیدات در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر تولید محصولات مختلف در استان بوشهر بطور مستمر ادامه دارد تاکید کرد:  محصولاتی که مشمول استاندارد اجباری هستند باید نسبت به تولید محصول با رعایت استاندارد اقدام کنند در غیر این صورت فعالیت آنان متوقف می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به توقف فعالیت واحد تولیدی فوم پلی استایرن غیراستاندارد در بوشهر بیان کرد: در پی بازرسی‌ کارشناسان این اداره کل از مراکز تولیدی خط تولید و محصولات یک واحد تولیدی فوم پلی‌استایرن به سبب نداشتن مجوزهای رسمی از مراکز ذیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، صنف تولیدکنندگان و اداره کل استاندارد، شناسایی و توقیف شد.

بهره‌مند با بیان اینکه این محصول مشمول استاندارد اجباری  است تصریح کرد: شرکت تولیدکننده مذکور اقدام به تولید فوم‌های پلی‌استایرن بدون اخذ مجوزهای رسمی کرده بود، با شرکت متخلف برخورد و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به استانداردسازی محصولات خود، اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر 8 واحد تولید کننده  فوم پلی استایرن در استان بوشهر فعال  است افزود: 8 واحد تولید کننده  فوم پلی استایرن در استان بوشهر فعال است که فعالیت یک واحد فاقد مجوز استاندارد متوقف شد.

وی  با بیان اینکه غیر استاندارد بودن این محصول سبب ایجاد حریق و گازهای سمی در زمان آتش‌سوزی و در نتیجه تخریب کامل ساختمان می‌شود خاطر نشان کرد: پلی‌استایرن استاندارد علاوه بر ضد اشتعال بودن و کمک به سبک‌سازی ساختمان به منزله عایق صوتی عمل کرده و خطرات احتمالی زلزله را به سبب داشتن مقاومت بالا کاهش می‌دهد.

بهره مند با تاکید بر این نکته که شهروندان باید در خرید محصولات به ویژه مصالح ساختمانی دقت بسیار داشته باشندتاکید کرد:  باید از فروشندگان خواسته شود که گواهی استاندارد محصول را ارائه دهد و در غیر اینصورت از خرید آن خودداری شود.

وی بیان کرد: ناظران ساختمان باید دقت کنند مصالحی که برای ساختمان‌ها استفاده می‌شود حتماً دارای نشان استاندارد باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار