رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان بوشهر تشکیل می‌شود که نیمی از این پرونده‌ها کیفری است.
کد خبر: ۴۴۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 18 June 2017
علی جمادی ظهر امروز در آستانه هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر توجه به پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: بدون شک پیشگیری از جرم  کم‌هزینه‌تر از کشف است و تبعات و مخاطرات کمتری در جامعه در بر دارد.

وی، با بیان اینکه هفته قوه قضائیه فرصتی است تا مردم در جریان عملکرد دستگاههای زیرمجموعه این قوه قرار گیرند گفت: اساس کار در قوه قضائیه نظارت برحسن اجرای قانون و پیشگیری از جرم است که دراین ارتباط شورای قضایی استان بوشهر با برنامه ریزی برای کاهش جرم در استان تلاش می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه امنیت از ارکان مهم هر نظام است تصریح کرد: قوه قضاییه ملجع و مامنی برای رسیدگی‌ به پرونده‌ها و دادرسی است و در واقع حمایت از مظلوم و در جاهایی که ظلمی صورت گرفته رفع ظلم می‌کند.

جمادی از تشکیل  سالانه بیش از 100 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان بوشهر  خبرداد و گفت: سالانه بیش از 100 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان بوشهر تشکیل می‌شود که نیمی از این پرونده‌ها کیفری است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های دستگاه قضایی نیاز به رسیدگی و تعیین تکلیف دارند  تصریح کرد: معمولا شعب دادیاری، بازپرسی و شوراهای حل اختلاف  استان بوشهر که دروازه ورود به دستگاه قضایی هستند بیشترین مراجعه‌کننده دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر  یشگیری از وقوع جرم، رفع خصومت‌ها، حمایت از مظلوم و از همه مهمتر اجرای عدالت را از مهمترین وظایف قوه قضائیه عنوان کرد.

جمادی با بیان اینکه از اول تا هفتم تیر هفته قوه قضایی برگزار می‌شود به تشریح برنامه‌های این هفته  پرداخت و خاطر نشان کرد:  تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی استان بوشهر، بازدید از زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت و بررسی پرونده‌های زندانیان، برگزاری جشن گلریزان و ملاقات عمومی با مردم در بررسی مشکلاتشان از برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضاییه  است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار