معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه بندر بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است که ترمینال کانتینری این بندر اواخر نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۴۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 19 June 2017
مسعود قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر  بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس طولانی‌ترین مرز دریایی با این آبراه استراتژیک و بین‌المللی دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 11 بندر با تجهیزات است خاطر نشان کرد: بندر 11 گانه استان بوشهر ظرفیت سالانه 9 میلیون تن  دارد که 7 میلیون تن آن مربوط به بندر بوشهر است.

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای مجتمع بندری نگین در بندر بوشهر خبرداد و تصریح کرد:  پروژه‌های مهم ترمینال کانتینری، پایانه چند منظوره و ترمینال صادراتی فله مایع در مجتمع بندری نگین طراحی شده که روند اجرایی مطلوبی دارد.

قاسمیان مساحت بندر بوشهر را 55 هکتار دانست و افزود: با توجه به محدود بودن فضای بندر بوشهر مجتمع بندری نگین بوشهر در مساحت 470 هکتار طراحی شد که 200 هکتار آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 2 برابرمی‌شود گفت: با تکمیل پروژه‌های بندری در مجتمع نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از 7 میلیون تن در سال به 15 میلیون تن افزایش می‌یابد.

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به روند اجرایی ترمینال کانتینری بیان کرد: این ترمینال که در مجتمع بندری نگین مستقر است از پیشرفت 46 درصد برخوردار است و تا اواخر نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌‌رسد.

قاسیمان افزود: ترمینال کانتینری جزیره نگین بوشهر در زمینی به مساحت 15 هکتار اجرایی شده که اسکله‌ای به طول 300 متر ساخته می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار