روزه‌داران بوشهری فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس در راهپیمایی روز جهانی قدس در کنار آبهای استراتژیک خلیج فارس طنین‌انداز کردند.
کد خبر: ۴۴۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 24 June 2017
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم دارالحماسه بوشهر با حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن نمایش وحدت و همدلی، حقانیت مظلومان را فریاد زدنند.

مردم انقلابی، استکبارستیز و حامی مظلوم استان بوشهر با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس وحدت و همدلی، روحیه انقلابی‌گری، حق‌طلبی، بصیرت، بیداری و دشمن شناسی خود را به نمایش گذاشتند.

 راهپیمایان بوشهری در این راهپیمایی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن فریاد حقانیت مظلومان جهان، آزادی قدس شریف و  مظلومیت فلسطین را اولویت نخست جهان اسلام دانستند و نابودی اسرائیل غاصب را خواستار شدند.


مردم روزه‌دار بوشهری در زیر آفتاب سوزان این شهر راهپیمایی روز جهانی قدس را  از خیابان امام خمینی(ره) بوشهر آغاز  کردند و در مصلی جمعه تجمع می‌کنند.

جوانان و نوجوانان روزه‌دار بوشهری در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس جلوه دیگری از اتحاد و همبستگی و ظلم ستیزی  به نمایش گذاشتند.

در راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر که امام جمعه و استاندار بوشهر و دیگر مسئولان و شخصیت‌ها پیشایش راهپیمایان در حرکت هستند با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم صهیونیستی، مرگ بر انگلیس و مرگ بر رژیم آل سعود و آل خلیفه مسیر راهپیمایی را طی می‌کنند.

راهپیمایان با شعارهای ولایت فقیه عزت ماست  - آبروی دین ودیانت ماست، جنایت اسرائیل، جنایت آمریکاست، این همه قتل و غارت، حمایت آمریکاست، امروز روز قدس و روز دین است - تجلّی قدرت مسلمین است، آل خلیفه آل شیطان بود - دشمن آزادی انسان بود، وهابی کودک‌کش - همدست اسرائیل است مسیر راهپیمایی را طی می‌کنند.


بر اساس گزارش خبرنگاران از شهرهای مختلف استان بوشهر، امروز مرزبانان دیرین خلیج فارس از دیلم و گناوه و بوشهر تا دشتی و دشتستان،از تنگستان تا دیر و کنگان و جم و عسلویه یکپارچه و متحد برای دفاع از آرمان قدس شریف به خیابان‌ها  آمدند.

در راهپیمایی روز جهانی قدس همه اقشار ،گروهها ،سازمان‌ها،نهادها،نیروهای نظامی و انتظامی،ائمه جمعه و جماعات، حوزویان، دانشگاهیان،فرهنگیان،دانش آموزان،اصناف و بازاریان برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و بیزاری از جنایتکاران به خیابان‌ها آمدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در 36 شهر و  بیش از 100 روستاهای استان بوشهر برگزار شده است.

وصیت نامه امام خمینی (ره) دربین جوانان بازخوانی شود

منصور کبگانیان ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در بوشهر با بیان اینکه همه مسلمانان برای تحقق وعده الهی که پیروزی ازآن صالحان و مستضعفان است مسئولیت دارند اظهار داشت: وعدع الهی در قرآن کریم قطعی است ولی مسئولیت مسلمانان  برای تحقق این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقش مهمی در احیاء جایگاه فلسطین و قدس شریف داشت افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران نبود فلسطین تمام و در بوته فراموشی سپرده شده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسناد تکان دهنده‌ای در وزارت امورخارجه آمریکا کشف شده افزود: اسنادی از وزارت خارجه آمریکا داریم که آنها به جای هزینه در حوزه نظامی از طریق فرهنگی کارشان را پیش می‌برند و با آموزش زبان انگلیسی می‌خواهند فرهنگشان را به ما تحمیل کنند.

کبگانیان با بیان اینکه اکنون اسرائیل غاصب تحقیر و کوچک شده است تصریح کرد: اسرائیل غاصب در زمان رژیم پهلوی بسیار وسیع و گسترده شده بود که اکنون در لاک خود فرو رفته و بسیار کوچک شده است.

وی با بیان اینکه دنیا در حال تبدیل شدن به دهکده کوچک است  گفت: دنیا در حال تبدیل شدن به دهکده‌ای کوچک است و دنیا دنیای قدرت است، نباید در برابر مستکبر چه در فعالیت‌های نظامی و چه در بحث مبادلات اقتصادی تواضع کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کوتاه آمدن در برابر ظالمان و مستکبران  محتوم به شکست است افزود: در مقابل مستکبران نباید متواضع بود، این تواضع محکوم به شکست است.

کبگانیان تاکید کرد: در فعالیت‌های نظامی هر اندازه ذلیل‌تر باشی طرف مقابل خشونتش بیشتر می‌شود و اگر مسئولی اعلام کرد که وضع کشور بد است تحریم طرف مقابل بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرش اول ایران با جهان انفعالی است گفت: دشمن با نفوذی‌های خود که در کشور دارند به صورت خزنده کار خود را انجام می‌دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غرب 17 طرح خطرناک دارد که ایران فقط توانسته یکی از اهداف را لغو کند گفت:  یکی از مهمترین اهداف غرب مسئله آموزش  در سند 2030 بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ورود کردند و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را لغو کرد.

کبگانیان با اشاره به اینکه در یکی دو دهه گذشته برنامه‌ای توسعه هزاره شکست خورد افزود: غربی‌ها طرح شان این بود که در عنوان شهروند جهانی تحت عنوان منویات غرب قرار گیرند.

وی افزود: سند 2030 می‌گوید آیات جهاد و آموزش به بسیجیان ترویج خشونت است و اینکه قرآن باید طبق برنامه ما تفسیر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند 2030 دارای 17 بندر در بخش‌های مختلف آموزشی،فرهنگی،اقتصادی و زیست محیطی  است خاطر نشان کرد:با تلاش تا کنون فقط یک بند آن حذف شده چون موضوع آموزش مهم‌تر از همه بود رهبر معظم انقلاب دخالت کردند و این بند لغو شد چون مدارس و دانشگاهها در خطر بودند و طبق این سند باید گزارش و آمار سالانه ارائه دهیم و این آمار مسائل راهبردی کشور است که قابل ارائه نیست.

کبگانیان با بیان اینکه  منافع ملی برای ما مهم است تاکید کرد: اما مهمتر از منافع ملی منافع اسلامی است.

وی، نگرش دوم را در ارتباط ایران و جهان اسلام و فعال دانست و افزود:در نگرش دوم ما نسبت به دنیا حساس هستیم و در حال حاضر ما شاهد جنگ‌های نیابتی هستیم و بدتر از ترورها، جنگ اقتصادی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ایجاد طالبان و داعش  پس از سال‌ها تحقیقات در اسرائیل ایجاد شد خاطر نشان کرد: در اسرائیل یک‌هزار مرکز تحقیقات شیعه شناسی وجود دارد و این بسیار خطرناک است و با همین مراکز تحقیقات  طالبان و داعش به وجود آوردند.

کبگانیان با بیان اینکه باید قدر استقلال بدانیم گفت: باید قدر استقلال را بدانیم چراکه آینده وخیمی و مسائل سختی در پیش است.

وی با بیان اینکه خداوند وعده پیروزی اسلام داده اما بدون تلاش این امکان پذیر نیست به فرمان آتش به اختیار پرداخت و افزود: فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب  اسلامی یک فرمان کلیدی بود و معنای این فرمان این است که با شناخت کامل مکتب و تبعیت از ولی فقیه هر کسی در محدوده خود کار عمیق نه صرفا احساسی انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فرمان آتش به اختیار به معنی هرج و مرج نیست گفت: این جمله در اصل متعلق به امام راحل است و امام(ره) فرمودند جوانان در جایی که مسئولان نمی‌توانند ورود کنند وارد شوند.

کبگانیان با تاکید بر بازخوانی وصیتنامه امام راحل گفت: مهمترین نکته شناخت مکتب امام (ره)است بازخوانی مکتب و وصیت نامه امام ضروری است.

وی تاکید کرد: باید با ارتباط با بزرگان و دانشگاهیان مکتب امام راحل را بشناسیم و به صورت دقیق و منظم در آن مورد کار کنیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی قدردانی کرد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، با صدور بیانیه‌ای از خلق حماسه عظیم حضور و نمایش وحدت ، اتحاد و انسجام  مردم استان بوشهر، همگام و همصدا با  «امت بزرگ رسول الله» و سایر مسلمانان و آزادیخواهان عالم، حول محور نخستین قبله‌گاه مسلمین جهان ، مسجد الاقصی و فلسطین ، در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: بدون تردید آثار و برکات این حرکت و خیزش مردمی علیه استکبار و ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی، محدود به فلسطین و فلسطینیان عزیز نبوده بلکه علاوه بر این مهّم و تقویت جبهه مقاومت و بیداری اسلامی افزایش امنیّت ملّی کشور شیران روز و زاهدان شب و به زانو درآورندگان سردمداران کفرپیشه نظام سلطه یعنی ام‌القرای جهان اسلام، ایران اسلامی را در پی دارد.

در این بیانیه از همه گروه‎ها، احزاب، قشرها، اصناف و آحاد مختلف مردم، علما، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و اصحاب رسانه‌های جمعی که در امر برگزاری باشکوه سی و نهمین راهپیمایی روز جهانی قدس نقش بی بدیلی داشته‌اند، تقدیر شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار