مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: تغییر ساعات کاری ادارات و دستگاه‌‌های اجرایی متناسب با دمای هوا اوج بار مصرف برق در استان بوشهر را بین ۷۰ تا ۱۰۰ مگاوات کاهش داد.
کد خبر: ۴۴۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 28 June 2017
امرالله پاراد در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه 7 درصد ظرفیت برق کشور در استان بوشهر تولید می‌شود اظهار داشت: در کشور 74 هزار مگاوات برق تولید می‌شود که سهم استان بوشهر در تولید این انرژی 7 درصد به میزان  5 هزار مگاوات است.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر ظرفیت تولید 1020 مگاوات برق دارد تصریح کرد: برق نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری منتقل و رینگ می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه طول عمر تجهیزات برق در استان بوشهر کمتر از مناطق خوش‌آب و هوا است خاطر نشان کرد: 13 هزار و 750 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و 14 هزار و 717 ترانسفورماتور برق در استان بوشهر وجود دارد که برای  جلوگیری از کاهش عمر این تاسیسات و افزایش ضریب بهره‌برداری، طرح‌های متعددی اجراء می‌شود.

پاراد از وجود  427 هزار مشترک برق در استان بوشهر خبرداد و افزود: 81 درصد این مشترکان خانگی، سه درصد در بخش عمومی، یک درصد در بخش کشاورزی، 14درصد در بخش تجاری و نیم درصد بخش صنعتی است.

وی با اشاره به اوج بار مصرف برق استان بوشهر بیان کرد: بر اساس سهمیه‌ای که توانیر برای استان بوشهر تعیین کرده، اوج بار در استان حداکثر 1560 مگاوات است که این میزان خط قرمز مصرف برق، تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه اوج بار مصرف برق در استان بوشهر امسال تا 1525 مگاوات رسید تصریح کرد: تغییر ساعات کاری ادارات و دستگاه‌‌های اجرایی، متناسب با دمای هوا، اوج بار مصرف برق در استان بوشهر را  بین 70 تا 100 مگاوات کاهش داد.

پاراد با بیان اینکه اوج بار مصرف برق در استان بوشهر براساس دمای هوا تغییر می‌کند افزود: اوج بار مصرف برق در استان بوشهر روز گذشته به 1371 مگاوات رسید که نسبت به سال قبل وضعیت مناسب‌تری دارد.

وی با بیان اینکه خاموشی و نوبت بندی برق در استان بوشهر وجود ندارد خاطر نشان کرد: برخی مواقع که خاموشی در محلات و مناطق مختلف استان بوشهر رخ می‌دهد ناشی از بروز اتفافات است که کارکنان شرکت توزیع شرکت نیروی برق در کوتاه‌ترین زمان این مشکل را برطرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با تاکید بر مصرف بهینه برق از سوی مشترکان افزود:  باید مدیریت مصرف برق در دستور کار مشترکان برق استان  بوشهر قرار بگیرد تا مشکلات و بحران در این حوزه ایجاد نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار