خرید امتیاز لیگ دسته اول فوتبال کشور برای تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر، یکی از تصمیمات غیرفوتبالی است که این روزها با جدیت توسط عده‌ای دنبال می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 02 July 2017
روزی که تیم فوتبال شاهین بوشهر به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد، یکی از بهترین روزها برای مردم استان بوشهر و به‌ویژه عاشقان بی‌شمار فوتبال در این استان بود.

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که تیم شاهین بوشهر پس از هزینه‌های بسیار زیاد از لیگ برتر حذف شود ولی این تیم به راحتی و به علت سوء مدیریت حذف شد و علی‌رغم هزینه‌های بسیار بالایی که برای برای ورزش استان بوشهر داشت، نتوانست بازیکنی را از استان بوشهر به تیم‌های لیگ برتری معرفی کند و هزینه‌های این تیم به جیب دلالان و افراد غیربومی رفت.

شاهین از لیگ برتر سقوط کرد و از لیگ دسته اول و دوم هم افتاد و پس از چند سال تعطیلی بار دیگر به فکر تیم‌داری افتاد و با نام تیم شاهین شهرداری بوشهر وارد کارزار رقابت‌ها شد.

شاهین بوشهر از لیگ دسته سوم شروع کرد و امسال در لیگ دسته دوم شانس خوبی برای صعود به لیگ دسته اول داشت ولی در لحظه‌های آخر از صعود به لیگ دسته اول بازماند. انتظار این است که شاهین بوشهر بار دیگر به صورت فوتبالی بجنگد تا بتواند با کسب موفقیت در لیگ دسته دوم، راهی لیگ دسته اول شده و سپس برای لیگ برتری شدن بجنگد.

اما در این بین افرادی هستند که انتظار دارند حرکتی غیرفوتبالی انجام شده و امتیاز لیگ دسته اول فوتبال کشور برای شاهین خریداری شود؛ اقدامی که می‌تواند بار دیگر به هدررفت بودجه ورزشی بوشهر منجر شود؛ این در حالی است که ایرانجوان بوشهر که در لیگ دسته اول فوتبال حضور دارد، به علت مشکلات مالی امکان ادامه حضور در این سطح را ندارد و خبر فروش امتیاز لیگ دسته اول این تیم برای جبران بدهی‌ها به گوش می‌رسد.

شاهین از تیم‌های پرطرفدار استان بوشهر و حتی یکی از پرطرفدارترین تیم‌های کشور است ولی اینها باعث نمی‌شود که برخی افراد در پی حرکت‌های غیرفوتبالی برای صعود این تیم به رده‌های بالای فوتبال باشند.

بودجه‌ای که می‌تواند تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش بکشاند، نباید به یک تیم خاص تعلق بگیرد که فقط تعداد انگشت‌شماری از جوانان این استان از این بودجه بهره‌مند شوند.

هر چند سرمایه‌گذاری و حمایت از ورزش بسیار مهم است ولی اولویت‌های خیلی بیشتری نسبت به خرید امتیاز برای تیم شاهین شهرداری بوشهر وجود دارد که تصمیم‌گیران امر باید به این موضوع توجه کنند.

در همین شهر بوشهر جوانان زیادی هستند که در صورت در اختیار داشتن زمین و توپ می‌توانند هر روز ساعتی را به ورزش بپردازند و در بین همین افراد بازیکنان مستعدی رشد خواهد کرد ولی هزینه برای خرید امتیاز یک تیم خاص، این امتیاز را از جوانان و نوجوانان شهر خواهد گرفت.

جا دارد که تصمیم‌گیران بودجه و اعتبارات بوشهر در زمینه خرید امتیاز لیگ دسته اول برای شاهین بوشهر نگاهی هم به این جوانان و نوجوانانی که در نبود امکانات ورزشی از ورزش فاصله گرفته‌اند داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار