رئیس اداره شیلات شهرستان دیر گفت: اسکله صیادی خورخان منطقه بردخون شهرستان دیر با مشارکت وزارت نفت ساخته می‌شود به‌گونه‌ای که بخشی از اعتبارات این اسکله صیادی را تامین می‌کند.
کد خبر: ۴۵۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 03 July 2017
عقیل امینی بعدازظهر امروز در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان دیر از طرفیت بالایی در حوزه صید، صیادی و آبزی‌‌پروری  برخوردار است اظهار داشت: اسکله بندر دیر به عنوان بزرگترین اسکله در این حوزه معرفی شده که جایگاه مهم فعالیت‌های شیلاتی در شهرستان دیر نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این نکته که یکی از مطالبات مهم مردم بردخون دیر ساخت بندر صیادی و اسکله خورخان است تصریح کرد: با پیگیری شیلات و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  ساخت اسکله  خورخان بردخون دیر، خرداد 94 آغاز شد و طبق برنامه در مدت سه سال ساخته می‌شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان دیر طول بندر و اسکله صیادی خورخان بردخون را  145 متر دانست و خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه تاکنون سنگ و مخلوط در بیش از 50 متر عملیاتی شده و پیمانکار مقدمات اجرای شمع‌کوبی را فراهم کرده است.

امنیتی با بیان اینکه ساخت شمع‌های اسکله صیادی خورخان به زودی آغاز می‌شود افزود: دو ماه پیش مجوز لازم  برای شمع‌کوبی در بندر خورخان صادر شد و بر اساس گفته پیمانکار شمع‌کوبی این اسکله صیادی از 20  تیر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 400 صیاد در بردخون فعالیت می‌کنند، افزود: اکنون 73 قایق صیادی و بیش از 20 قایق تفریحی در این بندر فعالیت دارند،که با تکمیل پروژه اسکله صیادی خورخان، 8 تا 10 لنج صیادی می‌توانند پهلو بگیرند.

رئیس شیلات دیر با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز ساخت اسکله خورخان را شیلات استان بوشهر و وزارت نفت تامین می‌کنند افزود:  وزارت نفت مشکلی برای اختصاص اعتبار نداشته و شیلات هم تلاش می‌‎کند مبلغ مورد نظر را به موقع اختصاص دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار