معاون حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: در راستای جلوگیری از صید و عرضه آبزیان غیرمجاز، شش تن ماهی و میگوی قاچاق که به صورت غیر مجاز صید و عرضه شده در استان بوشهر کشف شد.
کد خبر: ۴۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 04 July 2017
غلامرضا آقاجری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه برای حفظ ذخائر آبزیان در خلیج فارس برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته اظهار داشت: صید بدون مجوز در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر ممنوع است و  بر اساس قانون با متخلفات برخورد قانونی و قاطع می‌شود.

وی با بیان اینکه ذخائر و زیستگاه آبزیان در خلیج فارس صدمات فراوانی دیده است خاطر نشان کرد: یکی از موارد تخریب زیستگاه ذخائر آبزیان صید بدون مجوز به ویژه صید به روش ترال یا کف‌روب است که این روش صید ممنوع است و تنها در زمان فصل صید میگو آن هم به مدت محدودی با مجوز شیلات انجام می‌شود.

معاون حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از کشف صید غیر مجاز در استان بوشهر خبرداد و خاطر‌نشان کرد: در راستای جلوگیری از صید و عرضه آبزیان غیرمجاز، شش تن ماهی و میگوی قاچاق که به صورت غیر مجاز صید و عرضه شده است در استان بوشهر کشف شد.

آقاجری‌زاده با اشاره به اینکه 3هزار و188 کیلوگرم ماهی قاچاق در اسکله‌ها و آبهای استان بوشهر کشف شد افزود: با تلاش ماموران حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر  2 هزار و 850 کیلوگرم میگو قاچاق به صورت غیر مجاز صید و در بازار عرضه شده کشف شده است.

وی با اشاره به کشف 120 قلاب و انواع تورهای صید و صیادی غیرمجاز در آبهای استان بوشهر گفت: 4 عدد تخته صید ترال به همراه 7 حلقه طناب در آبهای استان بوشهر که به صورت غیر مجاز اقدام به صید می‌کردند از قاچاقچیان کشف شده است.

معاون حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر  با بیان اینکه بیشتر میگوهای عرضه شده در بازار بوشهر از استان‌های هم‌جوار  است خاطر نشان کرد: هر گونه عرضه میگوی خارج از فصل صید، توسط ماموران حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر  جمع‌آوری می‌شود.

آقاجری تاکید کرد: برابر ماده 5 لایحه مبارزه با صید مجاز، هرگونه صید آبزیان خارج از فصل ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 48 فروندشناور و خودروی که به صورت غیر مجاز اقدام به صید و حمل آبزیان می‌کردند توقیف شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار