معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: بانک‌ها و صندوق‌های کارآفرینی با رویکرد صادراتی، صنعت فرش دستباف استان بوشهر را مورد حمایت قرار دهند.
کد خبر: ۴۵۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 04 July 2017
سعید زرین‌فر ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه فرش دستباف و توانمندی‌های این صنعت در استان بوشهر، با بیان اینکه تمدن فرش بافی در ایران از قدمت بالایی برخوردار است اظهار داشت: نام فرش ایران در جهان شناخته شده چراکه تولید فرش ایرانی دارای قدمت بسیار طولانی است.

وی با اشاره به توانمندی استان بوشهر در تولید فرش، گلیم و گبه خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی صنایع دستی از جمله گلیم و گبه دارای شهرت جهانی است چراکه گبه زیبای استان بوشهر در بازارهای جهانی فرش، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با تاکید بر حفظ و ارتقاء جایگاه محصولات صنایع دستی در بازارهای جهانی تصریح کرد: برای این مهم آموزش افزایش مهارت به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رونق این صنعت باید در دستور کار قرار بگیرد که تحقق این مهم مورد حمایت مسئولان استان بوشهر قرار می‌گیرد.

زرین‌فر با بیان اینکه تولید کنندگان فرش دستباف باید دارای شرائط پایداری شوند گفت: هر چه شرائط تولید و بازاریابی فرش دستباف استان بوشهر پایدارتر شود این صنعت رونق بیشتری پیدا می‌کند که در این راستا از ظرفیت مناطق به ویژه روستاها  استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه  بازاریابی و مدیریت  بازار فرش باید مورد توجه بافندگان باشد تاکید کرد: بازار  داخلی و خارجی محصولات  فرش دستباف  استان بوشهر باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد تا بر اساس درخواست‌ها، به تولید محصول پرداخته شود تا بازار از دست آنها خارج نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به صنعت‌گران صنایع دستی و فرش دستباف افزود: بانک‌ها و صندوق‌های کارآفرینی با رویکرد صادراتی، صنعت فرش دستباف استان بوشهر  را مورد حمایت قرار دهند.

زرین‌فر، استان بوشهر را استان شگفتی‌ها دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر با داشتن توانمندی در همه بخش‌های اقتصادی، تجاری و شیلاتی استانی توانمند است به‌گونه‌ای که 95 درصد نفت خام از این استان صادر و  75 درصد گازکشور نیز در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر در صحنه‌های مختلف نقش مهمی و بی‌بدیلی دارند افزود: مردم پرتلاش و فعال استان بوشهر با حضور در صحنه‌های مختلف نقش خود را ایفاء کرده‌اند و هموار مردان و زنان این استان فعال و پرتلاش بوده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار