مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال استان بوشهر و تدوین حرفه‌ها، آموزش‌های مهارتی این استان بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 04 July 2017
عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در نشست با کارآموزان و مربیان کارگاه‌های مهارتی استان بوشهر، با بیان اینکه تقویت مهارت در محیط کار سبب رونق تولید ملی می‌شود اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تولید و  اشتغال بدون مهارت‌آموزی محقق نمی‌شود و رسالت فنی و حرفه‌ای برای تحقق این هدف سنگین‌تر شده است.

وی با بیان اینکه، مهارت‌افزایی در ایجاد شغل و تولید نقش مهمی دارد تصریح کرد: در دستورالعمل پنج گانه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و سفارشی کردن آموزش مهارتی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال  است.

وی با اشاره به اینکه اگر افراد در سنین جوانی و نوجوانی در کسب مهارت تلاش کنند، این موضوع  سریع تحقق پیدا می‌کند و جامعه با مهارت افزایی و کارآفرینی از آسیب‌های جنگ نرم در امان می‌ماند تاکیدکرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز است رویکرد آموزش مهارتی، تقاضا محور، تولید محور و شغل محور شود.

کازرونی آموزش را نوعی سرمایه‌گذاری دانست  و مهارت را کلید موفقیت هر بنگاه اقتصادی توصیف کرد و گفت: مراکز آموزشی باید به سمت تعریف شغل و کارورزی در محیط واقعی کار حرکت کرده تا با ارائه مهارت بر اساس استاندارد زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تاکید کرد: اجرای سیاست‌های بخش اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در فنی و حرفه‌ای با جدیت دنبال و کمیته‌های مربوطه طبق برنامه‌ریزی راهکارهای عملیاتی کردن آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروزه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان بر بیکاری و رکود اقتصادی غلبه کرد خاطرنشان کرد: در کنار آموزش مهارت، با آزمون مهارت نیز می‌توان نقاط قوت و ضعف مهارت را شناسایی کرد و یک رقابت سالم میان جوانان ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: اگر کشور کارجویانی با مهارت‌های مختلف تربیت کرده باشد فرصت‌های شغلی بنگاهها سریعتر تکمیل شده و ارتقاء سطح استانداردهای آموزش مهارت سبب رونق تولید در کشور می‌شود.

کازرونی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی استان بوشهر بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شود افزود: با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال استان بوشهر و تدوین حرفه‌ها، آموزش‌های مهارتی این استان بر اساس فرصت‌های اشتغال‌زایی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بدون مهارت آموزی محقق نمی‌شود تاکید کرد:  کسب مهارت و مهارت افزایی به کارجو اعتماد به نفس داده و سبب به وجود آمدن فعالیت بهتر او شده و زمینه خلاقیت و نوآوری را فراهم آورده و گاهی می‌تواند سبب ارائه ایده و ابتکار جدید در حوزه اقتصاد شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار