قائم‌مقام معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های بوشهر پروژه‌ها را براساس نیاز واقعی مردم تدوین و اجرایی می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 05 July 2017
مهرداد ستوده ظهر امروز در نشست با معاونان عمرانی فرمانداران شهرستان‌های 10گانه استان بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: گسترش شهرنشینی و مسائل و مشکلات خاص زندگی شهری، بیش از پیش ضرورت توجه همه جانبه به راهبردهای سودمند برای بهینه‌سازی زندگی ساکنان شهرها را لازم ساخته است.

وی به اهمیت مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در میان عوامل تاثیرگذار در شهرها مانند محیط زیست شهری، حمل و نقل شهری، ایمنی شهری و برنامه‌ریزی شهری، یک عامل بسیار مهم که تاثیر فزاینده و تعین‌کننده‌ای بر دیگر عوامل سازنده زندگی شهری دارد، مدیریت شهری است.

مدیر کل دفتر شهری و روستایی استانداری بوشهر خاطر‌نشان کرد: هر فعالیت اجتماعی بدون وجود مدیریت سازمان یافته که اهداف و ابزارهای رسیدن به آنها را مشخص کند و فعالیت‌ها را هماهنگ سازد از هم می‌پاشند و به بی‌نظمی می‌گراید.

ستوده تصریح کرد: شهرها که پیچیده‌ترین و متنوع‌ترین جلوه‌های زندگی اجتماعی بشری را در خود دارند، بدون وجود نظام مدیریت شهری که ضمن انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، برای رشد و توسعه آینده شهر به مقابله با مسائل و مشکلات کنونی آنها بپردازد بی‌سامان می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: نظام مدیریت شهری نیز باید به جایگاه متعالی خود برای خدمات‌رسانی بهتر به منظور رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان کشور دست یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری بوشهر گفت: مهم‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، برای نظام مدیریت شهری و روستایی دست‌یابی به جریان دانش و اطلاعات بهتر در راستای اخذ تصمیم مناسب و کاهش خطاها در تصمیم‌گیری و اجرا است، بنابراین مشارکت آنها در بهبود وضعیت زندگی و شهر و روستاها امری اجتناب‌ناپذیر است که برای تحقق این مهم با انتخاب افراد آگاه و آشنا به خواسته‌ها و نیاز واقعی اهالی در شوراهای شهر و روستا به نمایندگی از اهالی صورت می‌گیرد.

ستوده بیان کرد: منتخبین مردم در شوراها نیز باید با همکاری و تبادل نظر با سایر اقشار مردم و شناخت کامل از وضعیت جغرافیایی و اقتصادی و فرهنگی آن جامعه و بهره‌وری از حداقل امکانات و همکاری آنان، نیازهای واقعی مردم را شناسایی و با دادن مشاوره موثر به شهرداران و دهیاران و با تخصیص بودجه و تامین اعتبار از طریق مجاری قانونی و با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه، در حد اعتبارات اقدام لازم در راستای انجام خواسته‌های مردم با رعایت قوانین  مقررات مربوطه را انجام و جوابگوی درخواست آنها باشند.

وی بیان کرد: دفتر شهری و روستایی استانداری بوشهر با مشارکت فرمانداران و معاونان عمرانی فرمانداران، نظارت دقیقی بر روند تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌های شهری و روستایی دارند و امید می‌رود در راستای توسعه و عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان بوشهر برنامه‌های تدوین شده محقق شود.

قائم مقام معاون عمرانی استانداری بوشهر با تاکید بر تدوین پروژه‌ها در شهرها و روستاهای استان بوشهر بر اساس نیازها و مطالبات مردم گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، ضمن تسریع در اجرای پروژهای عمران شهری و روستاها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پروژه‌ها را طبق نیاز واقعی مردم استان بوشهر تدوین و اجرایی می‌کنند.

ستوده با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهرها و روستاهای استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، ضمن تسریع در اجرای پروژهای عمران شهری و روستاها، تکمیل طرح‌های عمران شهری و روستایی استان بوشهر در اولویت است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار