رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با راه‌‌اندازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، امسال ۷ هزار فرصت شعلی در بخش صنعت، معدن و اصناف استان بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 05 July 2017
سید حسین حسینی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بخش صنعت و معدن نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد اظهار داشت: این عرصه بیش از 40 درصد تولید ناخالص ملی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به رونق تولید واحدهای تولیدی صنعتی استان بوشهر خاطر نشان کرد: 373 بنگاه اقتصادی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که 174 واحد آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های مختلف معرفی و 132 واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه 87 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر پرداخت شد افزود: این تسهیلات با تصویب در کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان بوشهربه این واحدها برای رفع مشکل پرداخت شد و علاوه بر آن 77 میلیارد تومان دیگر به صورت مستقیم  از سوی بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی این استان پرداخت شد.

حسینی‌محمدی با بیان اینکه در مجموع سال قبل 158 میلیارد تومان برای رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان بوشهر پرداخت شد خاطر نشان کرد: سامانه بهین یاب امسال برای رفع موانع تولید در بخش صنعت و معدن فعال شده که تکمیل واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه برآورد ایجاد فرصت شغلی در استان بوشهر در بخش صنعت و معدن 7 هزار  نفر است تصریح کرد: بر‌اساس برنامه‌ریزی انجام شده و با راه‌‌اندازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، امسال 7 هزار فرصت شعلی در بخش صنعت، معدن و اصناف استان بوشهر ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  از راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه مراکز تولیدی و صنعتی استان بوشهر خبرداد و گفت: تا قبل از سال 1395 حدود 13 واحد تولیدی استان بوشهر به بخش تحقیق و توسعه مجهز شده بود که اکنون با افزایش 70 درصدی 23 واحد صنعتی و تولیدی به این مهم مجهز شده است.

حسینی‌محمدی با اشاره به اینکه به بخش آموزش و مهارت‌افزایی توجه ویژه شده است خاطر نشان کرد: سال قبل 53 هزار نفر ساعت آموزش و مهارت‌افزایی برای بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و صنفی ارائه شد و این در حالی است که در 2 سال گذشته 133 هزار نفر ساعت آموزش موفق به شرکت در کارگاه‌های آموزشی شوند.

وی از اجرای طرح اکتشافی مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن استان بوشهر خبرداد و افزود: طرح مطالعاتی اکتشاف مواد معدنی در استان بوشهر برای نخستین بار انجام می‌شود که  این پروژه اکتشافی و مطالعاتی در معادن بیتومین و فسفات در شهرستان‌های دشتی و دشتستان اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  با بیان اینکه 243 فقره جواز تاسیس واحد تولیدی صنعتی صادر شده است گفت:  این جوازهای تاسیس با پیش بینی سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریال و 6 هزار و 200 فرصت شغلی صادر شده است.

حسینی‌محمدی با بیان اینکه بین 15 تا 20 درصد جوازهای تاسیس واحدهای تولیدی منجر به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود افزود: سال گذشته 95 واحد صنعتی و تولیدی استان بوشهر موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدند که در این 45 واحد تولیدی صنعتی 5 هزار و 712 میلیارد ریال سرمایه‌‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر سال قبل در میزان سرمایه‌گذاری رتبه نخست کشوری بدست آورد خاطر نشان کرد: این سازمان در حوزه سرمایه‌گذاری رتبه 25 و فرصت شغلی رتبه 22 در بین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کسب کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صدور جواز تاسیس در سه ماه نخست امسال بیان کرد: در این بازه زمانی 48 فقره جواز تاسیس  واحد صنعتی و تولیدی در استان بوشهر با پیش بینی سرمایه‌‌گذاری 46 هزار و 131 میلیارد ریال و 1794 فرصت شغلی صادر شده است.

حسینی محمدی تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال 5 فقره پروانه بهره‌برداری واحد تولیدی و صنعتی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد ریال و 29 نفر اشتغال صادر شده و این در حالی است که کارخانه سیمان دشتی و بزرگترین واحد متانول جهان در نیمه نخست امسال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار