مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: طلاب و روحانیون در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
کد خبر: ۴۵۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 05 July 2017
محمد پایبست در اجلاس مدیران و روابط عمومی‌های مدارس علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اینکه ترفندها و توطئه‌‌های دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اجرایی می‌شود اظهار داشت: دشمن با طراحی دقیق و برنامه‌ریزی مدون وارد عرصه اجتماع و خانواده‌ها شده و  طرح‌های خود را بر روی جامعه هدف اجرایی می‌کند.

وی با قدردانی از تلاش طلاب و روحانیون در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد:  روحانیون و مسئولان و کارکنان حوزه فرهنگ به عنوان افسران جنگ نرم طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسئول رصد برنامه‌های فضای مجازی و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای هستند.

مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید بر برنامه‌ریزی در حوزه جنگ نرم دشمن گفت: طلاب و روحانیون در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن نقش مهم و تاثیرگذاری دارند به‌گونه‌ای که این قشر افسران مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند.

وی با بیان اینکه عمق بخشی خارجی ما در صدور ارزش‌های انقلاب موفق‌تر بوده تاکید کرد: ما در عرصه برنامه‌های فرهنگی و جنگ سخت، نیمه سخت، نرم دارای عمق بخشی داخلی و خارجی هستیم که عمق بخشی خارجی ما در صدور ارزش‌های انقلاب موفق‌تر بوده است.

پایبست با بیان اینکه برای تاثیرگذاری در هر یک از عرصه‌ها نیاز به پارامترهای تخصصی است افزود: باید برای محیط‌های مختلف طرح‌ها و بسته‌هایی با یک خوراک مناسب ایجاد شود.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع ) استان بوشهر عنوان کرد: کار فرهنگی، کاری نیست که به سرعت و با صدور یک بخشنامه، موثر و نتیجه بخش واقع بشود و معمولا حصول نتیجه زمان بر است ولی کارهای کوچکی نیز بوده است که بازتاب جهانی پیدا کرده است.

اخبار روزانه حوزه علمیه خواهران در سال های اخیر افزایش داشته است

 مدیر‌کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، به افزایش تولید روزانه اخبار حوزه علمیه خواهران در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: روابط عمومی چشم تیزبین، گوش شنوا و بیان عالمانه و عاقلانه سازمان است و از نظر علمی با توجه به روابط عمومی آن سنجیده می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مولایی با تاکید بر توانمندی روابط‌عمومی‌ها در عرصه اجتماع بیان کرد: اگر روابط عمومی‌ها قوی باشد، مدارس به هم نزدیک می‌شوند و در برنامه ریزی‌های کلان کشور  موثر است حتی اگر اعضای یک مدرسه دست به دست هم دهند، گرچه یک مدرسه است ولی در عرصه حق بین الملل می‌درخشد.

وی، تشریفات و ارتباطات را به عنوان یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها یاد کرد و گفت: انسان موقعی انسان است که با دیگران ارتباط داشته باشد و به هر اندازه که این ارتباط درست بیشتر باشد، موفق‌تر است و انسان اگر ارتباط نداشته باشد منزوی می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: تشریفات جزئی از درست عمل کردن در ارتباطات است معنای تشریفات بزرگ داشتن و احترام گذاردن  نه به معنای تجملات است.

ماموریت اصلی روابط عمومی‌های مدارس علمیه، تاثیرگذاری حوزه علمیه است

کارشناس روابط عمومی حوزه علمیه خواهران کشور نیز وظایف روابط عمومی‌ها را به چند دسته مدیریت محتوایی سایت، مدیریت سامانه تبلیغات،  برگزاری مراسمات رسمی، دریافت سوالات عمومی نسبت به مدرسه، برگزاری نمایشگاه، حضور در جلسات ترحیم، زمینه سازی ارتباط با علما و تهیه بیانیه‌ها نسبت به موضوعات مختلف برشمرد و عنوان کرد: ماموریت اصلی روابط عمومی، تاثیر گذاری در برنامه‌های حوزه‌های علمیه است.

عباس صالحی‌نیک مدیر روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر هم، به روند رو به رشد چشمگیر روابط عمومی‌های مدارس علمیه استان اشاره و در این خصوص اعلام خرسندی کرد و از روند رو به رشد بیش از پیش این روابط عمومی‌ها در آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی در ابتدای این دوره گفت: روابط عمومی‌ها علاوه بر اینکه باید از مجمع مرتبط با خود شناخت داشته باشند، باید نسبت به مخاطبان و کانالی که در آن هستند نیز دارای آگاهی کافی باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید مردم و مجموعه خود را بشناسد و شناخت خود را روز به روز در ارتباط با آنها ارتقا دهند، در غیر این صورت با شکست مواجه می‌شوند.

این اجلاس شامل آموزش‌ها و بخش‌های مختلفی از جمله شرح وظایف روابط عمومی‌ها، تشریفات و ارتباطات، مقدمات خبرنویسی، فضای مجازی و تکنیک‌های عملیات رسانه‌ای، آموزش نرم افزار آرشیو، کارگاه خبر نویسی و پرسش و پاسخ  بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار