امام جمعه موقت بوشهر گفت: بدحجابی و بی‌حجابی ریشه مفاسد و منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌‌های اجتماعی است که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 08 July 2017
حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، حرص را یکی از امراض روحی و روانی در جامعه دانست و اظهار داشت: زیادت طلب و زیاده‌طلبی نتیجه حرص انسان در برابر تمایلات مادی و دنیوی است که این افراد هیچگاه در آرامش و آسایش قرار ندارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، تجمل‌گرایی را نتیجه حرص و طمع انسان‌ها دانست و افزود: انسان حریص  که هیچگاه غنی نمی‌شود از معنویت و بصیرت دینی خارج می‌شود و به هلاکت و نابودی خود را نزدیک می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر، قناعت، زهد و تقوا  را نقطه مقابل حرص دانست و تاکید کرد: اولیاء الهی که ریاضت نفس می‌کشند نزد ایزد منان متنعم هستند و هیچگاه در برابر مادیات دنیوی غصه‌دار نیستند.

دشتی با بیان اینکه جایگاه قوه قضاییه بسیار والا و ارزشمند است خاطرنشان کرد: قوه قضاییه برای اصلاح امور جامعه خود را تاثیرگذار بداند و انتظار می‌رود که احیاء حقوق عامه مردم در همه ابعاد مورد توجه قوه قضاییه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر مبارزه با فسادو اصلاح امور جامعه در ابعاد مختلف را از رسالت مهم قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: قوه قضاییه تنها نباید منتظر شاکی و متشاکی باشد بلکه باید فعال‌تر این مهم  و در مسیر پیشرفت، توسعه و اصلاح جامعه گام بردارد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه قضات دادگستری‌ها باید در حفظ، ارتقاء و اشاعه فرهنگ و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر  خود را مسئول بدانند گفت: مسئولیت اجتماعی قضات دادگستری در اشاعه این فرهنگ و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد توجه قرار بگیرد.

دشتی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را رسالت و وظیفه همگانی مسلمانان دانست و تاکید کرد: همه آحاد جامعه در مقابل این فریضه الهی و اشاعه آن در جامعه رسالت و ماموریت دارند و قوه قضاییه نیز باید از نیروهای ضابط مومن ومتدین که سبب اصلاح  جامعه می‌شود حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از مهم‌ترین معضل اجتماعی جامعه است خاطر نشان کرد: ریشه بسیاری از فسادها، مشکلات و معضلات جامعه در موضوع مواد مخدر نهفته است که باید در مبارزه با این آسیب، همگان خود را مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد می‌شود گفت: ترویج این فرهنگ و فریضه المی با حمایت قوه قضاییه در همه ابعاد جامعه، باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به روز عفاف و حجاب این مهم را از موضوعات مورد توجه  جامعه اسلامی دانست و افزود: بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی مورد توجه ویژه قرار دارد چرا که ریشه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها که منجر به بی‌بند و باری و ناهنجاری می‌شود نشأت گرفته از این فرهنگ غربی است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه در موضوع حجاب و عفاف، دو فرهنگ  غربی و اسلامی در مقابل هم قرار گرفته‌اند افزود: جامعه غربی، جامعه اسلامی را در موضوع عفاف و حجاب متهم به عقب‌ماندگی می‌کند که این فرهمگ بی‌بندوباری را به نام آزادی زنان معرفی می‌کند.

دشتی با بیان اینکه فرهنگ بد و بی‌حجابی  به معنای آزادی فحشأ و برهنگی زنان است افزود: فرهمگ غربی  بیحجابی و بدحجابی را یک شعار متمدن به جامع اسلامی معرفی می‌کند ولی در پشت این فرهنگ بسیاری از مشکلات ، آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها وجود دارد.

وی ریشه مفاسدرا ترویج فرهنگ بدحجابی و بی حجابی دانست و خاطر نشان کرد:بدحجابی و بی‌حجابی که ریشه مفاسد و  منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌‌های اجتماعی است فرهنگ غربی را رواج می‌دهد که همگان در برابر اصلاح این مهم مسئولیت دارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به ترویج توهین به مقدسات نظام اسلامی بیان کرد: قداست شکنی در نظام اسلامی ممنوع است و معارف دینی و مذعبی اجازه نقد و توهین به مقدسات نظام اسلامی نداده است.

دشتی با بیان اینکه امروز توهین به مقدسات نظام به عنوان شعار در بین روشنفکران قدیم و جدید رونق گرفته است افزود: قداست شکنی در معارف دینی به ما اجازه داده نشده است و اسلام  این بی احترامی‌ها قبول ندارد.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: این قداست شکنی که افرادی آنرا به عنوان نقد مطرح می‌کنند کار درستی نیست چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده جامعه اسلامی مطرح است.

وی با بیان اینکه نقد رهبر معظم انقلاب اسلامی که حجت خدا  هستند صحیح نیست افزود: اگر کسانی دستور مرجعیت جامعه اسلامی را زیر سوال ببرند جامعه دچار تردید می‌شود  و کار درستی نیست و در این حوزه برخی‌ها متوجه نیستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی، کاملترین اطلاعات در اختیار دارند و بر همین اساس حکم صادر می‌کنند.

دشتی با بیان اینکه زمام‌امور جامعه اسلامی در اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی است تاکید کرد: وظیفه ما پیروی فکری و عملی و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر حفظ حرمت مقدسات نظام اسلامی گفت: دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه ابعاد برای همه مردم حجت است و باید تبعیت کنند و هیچ نقدی نباید بر روی آن صورت بگیرد.

دشتی با بیان اینکه جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نظام اسلامی بسیار بالا و با قداست است افزود: هیچ شخصیتی و یا افرادی حق نقد و حرمت شکنی به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ندارند چراکه نقد رهبر معظم انقلاب اسلامی در واقع شکستن قداست و مقدسات نظام اسلامی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار