مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه آبخیزداری استان بوشهر در جم گفت: ۷۶ سازه آبخیزداری در شهرستان جم به زودی آماده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 08 July 2017
سهیل مهاجری ظهر جمعه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم هم از نظر صنعت و هم منابع طبیعی برای استان دارای اهمیت ویژه ای است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ، بازدید از پروژه های آبخیزداری شهرستان جم را مهم ترین هدف حضور خود در شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: بزرگترین پروژه آبخیزداری استان در شهرستان جم در حال اجراست و در فاز جدید تعداد ۷۶ سازه آبخیزداری در شهرستان جم به زودی آماده افتتاح خواهد شد.

پیشرفت ۸۵ درصدی سازه‌های سنگ ملاتی جدید

وی افزود: طرح‌های احداث سازه‌های آبخیزداری شهرستان جم در چندین سال و هر سال به طور میانگین با ۸۰ سازه در ابعاد مختلف اجرا می‌شود و سازه‌های سنگ ملاتی جدید ۸۵ درصد پیشرفت دارند.

مهاجری این طرح را به‌عنوان یکی از مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهوری به استان بوشهر دانست و اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان از محل اعتبارات وزارت نفت در حقیقت یکی از بزرگترین طرح های تاریخ آبخیزداری خود را در این شهرستان اجرا می کند.

وی با اشاره به نقش مهم پروژه‌های آبخیزداری تأکید کرد: سازه‌هایی که برای آبخیزداری ساخته می‌شود سبب تقویت سفره‌های زیرزمینی منطقه میشود و با این اقدام مهم انشالله منابع آبی جم  احیا خواهد شد.

آمادگی برای احداث پارک جنگلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به آب و هوا و مراتع خاص شهرستان جم گفت: دیداری نیز با فرماندار شهرستان داشتیم که با تعاملی که وجود دارد انتظار می‌رود در آینده نیز شاهد احداث یک پارک جنگلی بزرگ در شهرستان جم باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۸ پارک جنگلی در حاشیه شهرستان‌های استان بوشهر وجود دارد که متاسفانه شهرستان جم از شهرستان‌هایی است که پارک جنگلی ندارد و اکنون آمادگی کاملی برای احداث یک پارک جنگلی بزرگ در شهرستان وجود دارد.

مهاجری تحقق این مهم را منوط به همکاری مسئولین و شوراها و مردم منطقه دانست و تاکید کرد: اراضی ملی در شهرستان جم می‌بایست برای اجرای این طرح مهم و با اهمیت بدون هیچ‌گونه تعرض و یا اعتراضی در خدمت طرح قرار گیرد و منابع طبیعی استان آمادگی اجرای یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی با گونه‌های متکثر بومی و گیاهی و درختی در شهرستان جم را دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار