ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: قوه قضاییه باید پرچم‌دار حقوق عمومی مردم در زمینه‌های ریزگردها، انتخابات و بورسیه‌ها در جامعه شود.
کد خبر: ۴۵۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 08 July 2017
امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به 18 تیر سالروز کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان اظهار  داشت: 18 تیرماه سالروز کشف توطئه آمریکایی کودتای نوژه در پایگاه نیروی هوایی همدان در سال 1359 است که  با هوشیاری و با عنایت الهی این توطئه آمریکایی خنثی شد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح  به 21 تیرماه سالروز توطئه شوم کشف حجاب توسط رضا خان اشاره کرد و اظهار کرد: در 21 تیرماه سال 1314، مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس به گلوله بسته شد و با برخورد رضاشاهی بسیاری از مردم بخاطر دفاع از فرهنگ عفاف و حجاب به خاک و خون کشیده شدند و عده زیادی از علما نیز به خاطر اعتراض به این جنایت دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه آزادی به شکل فرهنگ غربی سبب تباهی جوانان می‌شود افزود: بر اساس وصیت‌نامه امام راحل، آزادی به شکل غربی آن سبب تباهی جوانان، دختران و پسران می‌شود و از نظر اسلام و عقل محکوم است.

خطیب نماز جمعه برازجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان قوه قضاییه نقش مهم این قوه در جامعه، مهم و دارای جایگاه والا دانست و اظهار داشت: قوه قضاییه باید پرچم‌دار حقوق عمومی مردم در زمینه‌های ریزگردها، انتخابات و بورسیه‌ها در جامعه شود.

امام جمعه برازجان، با بیان اینکه احیاء و استیفای حقوق عامه مردم از ماموریت‌های قوه قضاییه است خاطر نشان کرد: تلاش برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اصول قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه است.

وی با تاکید بر دفاع از حقوق، آمران  به معروف و ناهیان از منکر گفت: همه افراد جامعه برای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موظف بوده و رسالت‌های سنگینی بر عهده دارند.

مصلح، با اشاره به افزایش مصرف آب و برق در دشتستان بر صرفه‌جویی  تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش بی سابقه دما و گرمای هوای در سراسر کشور، و افزایش مصرف آب و برق، لازم است مشترکان  با مدیریت مصرف از ایجاد بحران جلوگیری کنند.

اشتغال نیروهای بومی در ادارات عسلویه بدون تبعیض انجام شود

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه قوه قضاییه دارای جایگاه مهم و ویژه‌ای است به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان قوه قضاییه پرداخت و خاطر نشان کرد: نخستین اولویت دستگاه قضا نظارت بر قضات و مدیران است.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با بیان اینکه قضاوت کار بسیار مشکلی است گفت:  عمل نشدن براساس نظرات  و خواسته‌های مردم دلیلی بر این نیست که قاضی قضاوت  مشکل دارند ولی باید نظارت بر فعالیت‌های مورد توجه قرار بگیرد که شکایت از عملکرد به پایین‌ترین حد برسد.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه باید در گزینش در قوه قضائیه بیشتر دقت شود گفت: در بسباری از دستگاه‌های اجرایی در  حوزه گزینش خوب دقت نمی‌شود که این مهم باید مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار بگیرد.

امام جمعه عسلویه سالروز حمله وحشیانه ناوگان هوایی آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایران و شهادت مظلومانه 298 مسافر را مورد اشاره قرار داد و  افزود: جنایت سرنگونی هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران در فراز آبهای خلیج فارس توسط ناو آمریکایی مصداق‌ حقوق بشری آمریکایی است.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر توجه به وضعیت آموزش و پرورش شهرستان عسلویه گفت: با توجه به نگرانی وضعیت آموزش و پرورش شهرستان عسلویه،مسئولان امر به ویژه فرماندار عسلویه موضوع آموزش و پرورش را به جد پیگیری و برطرف کنند.

خطیب نماز جمعه عسلویه با تاکید بر بکارگیری  نیروهای بومی عسلویه در  دستگاه‌های اجرایی افزود:در بکارگیری نیروهای بومی در ادارات تازه تاسیس استفاده نمی‌شود  چراکه این افراد با دارا بودن مدرک دانشگاهی از این قافله عقب می‌مانند.

بانوان مواظب باشند عفت و حجاب خود را از دست ندهند

امام جمعه موقت دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: احیاء امر به معروف و نهی از منکر و پرچم‌داری از حقوق آزادی مشروع مردم باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم سعیدی با قدردانی از تلاش مسئولان قوه قضاییه گفت: این قوه باید برای کمک به حقوق عمومی ملت، پرچمداری حقوق عمومی مردم بر عهده بگیرد.

خطیب نماز جمعه دیلم با تاکید بر احیاء فرهنگ و فریضه الهی و دینی امر به معروف و نهی از منکر  اظهار داشت: ترویج و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دیگر احکام الهی در جامعه اجرا می‌کند.

امام جمعه موقت دیلم  با اشاره به روز مالیات و هفته فرهنگ مالیاتی افزود: پرداخت مالیات از راهکارهای مهم برای اداره جامعه و کمک به توسعه، پیشرفت و آبادانی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی می‌شود.

سعیدی با اشاره به 18 تیر سالروز کودتای نوژه توسط آمریکا در پایگاه هوایی همدان  خاطر نشان کرد: این توطئه نیز همچون دیگر نقشه‌های شوم دشمنان، به لطف الهی برملا و خنثی شد.

وی با تاکید بر توجه به فرهنگ عفاف و حجاب گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خون‌ها پای آن ریخته شده و بانوان باید از این فرهنگ مهم و با ارزش حمایت و صیانت کنند.

خطیب نماز جمعه دیلم  فلسفه حجاب را به سبب ارزش والای آن و حفظ اصالت دینی و ارزشی مهم دانست و تاکید کرد: مردم باید با تکریم این ارزش دینی، از نفوذ بی بند و باری فرهنگ فاسد غرب به جامعه جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت دیلم، با اشاره به سالروز حمله وحشیانه حاکمان رضا شاه خائن برای کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد تصریح کرد: این حاکم دیکتاتور با دستور استکبار در صدد بی عفت کردن جامعه اسلامی بود که با خروش مردم غیور و دیندار مواجه شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار