مدیر عامل اتحادیه صیادی استان بوشهر گفت: در راستای پایش ذخائر میگو در خلیج فارس، طرح «دریابس» از فردا اجرایی و تجهیزات صیادی در آب‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 08 July 2017
محمد آبخو ظهر امروز در نشست با مسئولان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگو استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌ گشت پایش ذخایر میگو در آب‌های استان بوشهر اظهار داشت: کارشناسان، گشت تحقیقاتی دریایی پایش ذخایر میگو در استان بوشهر، در 30 نقطه از منطقه دریایی مُطاف در جنوب تا جزیره شمالی در شمال استان، آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این گشت در سه مرحله انجام می‌شود گفت: نخستین گشت پایش ذخائر میگو  با مشارکت اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر با موفقیت انجام شد و گشت بعدی نیز اوائل هفته آینده انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر با اشاره به اجرای  طرح «دریابس» در آبهای استان بوشهر تاکید کرد: با اجرای طرح «دریابس» از فردا تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است.

 آبخو، زمان تعیین آغاز صید میگو را نتیجه تصمیم‌گیری در کمیته مدیریت صید استان بوشهر دانست و  افزود:  پس از پایان سه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو استان بوشهر در کمیته مدیریت صید زمان آغاز صید میگو تعیین و اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از صید و دریا‌روی، شناورهای صیادی بدون هویت گفت: امسال یک‌هزار و 350 فروند لنج و قایق در صید میگو فعالیت می‌کنند و از شناورهای بدون هویت در این تلاش صیادی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر با اشاره  کاهش صید میگو در سال‌های قبل و خسارت وارد شدن به زیستگاه‌های میگو خاطر نشان کرد:هشت هزار صیاد استان بوشهر سال قبل با یک‌هزار و 234 قایق و لنج در 42 روز زمان آزادی صید، یک‌هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش 3 درصدی داشت.

آبخو، با اشاره به زمان صید میگو  در استان بوشهر در نیمه نخست مرداد ماه تصریح کرد: پیش بینی می‌شود نیمه نخست مرداد ماه صید میگو آغاز شود که از 16 تیر با اجرای طرح بس‌ تا  تعیین زمان صید میگو، صید انواع آبزیان در آبهای خلیج فارس استان بوشهر ممنوع است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار