مدیرکل دفتر زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پایش آبسنگ‌های مرجانی در آب‌های جزیره خارگ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت انجام شد.
کد خبر: ۴۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 08 July 2017
داوود میرشکار صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آبسنگ‌های دریایی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح پایش آبسنگ‌های مرجانی در آبهای جزیره خارگ اظهار داشت: برای تعیین وضعیت سلامت زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی، طرح پایش این آبسنگ‌ها در آبهای جزیره خارگ اجرایی شد.

وی بررسی  وضعیت تغییرات رنگی آبسنگ‌ها را از اهداف طرح پایش آبسنگ‌های مرجانی دانست و افزود: پراکنش و فراوانی ماهیان زینتی و بی مهرگان در زیستگاه‌های آبزیان در آبهای جزیره خارگ از دیگر اهداف طرح پایش آبسنگ‌های مرجانی در آبهای جزیره خارگ است.

مدیرکل دفتر زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آبسنگ‌های مرجانی درساحل جزیره خارگ در وضعیت مطلوبی بسر می‌برند گفت: با اجرای  طرح پایش آبسنگ‌های مرجانی در آبهای جزیره خارگ در ماههای فروردین و اردیبهشت، سلامتی این  آبسنگ‌ها تایید شد.

میرشکار با اشاره به اجرای پایش ذخائر آبسنگ‌های مرجانی در  فصل  غیرگرما در ساحل جزیره خارگ افزود: با وجود فعالیت‌های صنعت نفت، هیچ گونه بیماری آبسنگ‌های مرجانی جزیره خارگ تهدید نمی‌کند که طرح پایش آبسنگ‌های مرجانی جزیره خارگ در فصل غیرگرما اجرایی می‌شود.

وی از بررسی بیماری‌های آبسنگ‌های مرجانی در آبهای مختلف استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در این پروژه مطالعاتی مشخص شد در زیستگاه منطقه نایبند دو نوع بیماری آبسنگ‌ها را تهدید می‌کند، اما در جزیره خارگ در محدوده مطالعه شده بیماری مشاهده نشده است.

مدیرکل دفتر زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست  با بیان اینکه مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد افزود: پس از پایان فصل گرم پایش دیگری در خارگ انجام که وضعیت نهایی آبسنگ‌ها از نظر سلامت، پراکندگی و میزان تلفات مشخص می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار