استاندار بوشهر گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان شامل ۳۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به درآمدهای استان بوشهر افزوده می‌شود.
کد خبر: ۴۵۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 09 July 2017
مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست با مدیران اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر، با اشاره به اهمیت کار امور مالیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کار امور مالیاتی بسیار مهم است چراکه سهم مالیات در درآمد ملی رو به افزایش است و از طرف دیگر باید از تولید ملی هم حمایت شود و جمع این دو کار توسط امور مالیاتی آسان نیست و نشان می‌دهد که فعالیت در عرصه امور مالیاتی کار سختی است.

وی با اشاره به افزایش سهم مالیات در درآمد کشور بیان کرد: افزایش درآمد مالیاتی یعنی مشارکت بیشتر شهروندان در توسعه کشور و استان و در این راستا باید راهکارهای مختلفی از جمله احترام به مردم و الکترونیکی کردن فرایند دریافت مالیات و سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را در دستور کار قرار داد.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم وصول مالیات در تامین منابع عمومی دولت تصریح کرد: باید به سمتی برویم که نقش مالیات در تامین منابع عمومی دولت  نقش بی‌بدیل باشد لذا کار امور مالیاتی مهم است.

سالاری با قدردانی از تلاشها و خدمات اداره کل امور مالیاتی به اعتبارات ارزش افزوده پرداخت و اظهار داشت: اعتبارات ارزش افزوده استان در سال گذشته نسبت به 4 سال قبل از آن افزایش چند برابری داشته و این اعتبارات توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هزینه می‌شود.

وی گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها روی پروژه‌هایی تمرکز کنند که این پروژه‌ها از محل عوارض پرداختی مردم انجام شود.

سالاری با بیان اینکه در زمینه عوارض آلایندگی نیاز به تجدید نظر اساسی داریم، خاطرنشان کرد: صنایع آلاینده در استان بوشهر زیاد است و مودیان بزرگی هم هستند و باید اقدامات لازم برای دریافت عوارض از این صنایع صورت گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از استان‌های آلاینده است تاکید کرد: اینکه کسی بی جهت استان بوشهر را غیر آلاینده قلمداد کند این موضوع را با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه 700 میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به درآمدهای استان بوشهر افزوده می‌شود خاطر نشان کرد: از محل عوارض آلایندگی 300 میلیارد تومان و از محل اعتبارات ارزش افزوده هم 400 میلیارد تومان اعتبار به  درآمدهای استان اضافه می‌شود یعنی از این دو محل حدود 2 برابر منابع دولتی برای استان می‌توان درآمد کسب کرد.

سالاری با بیان اینکه وصول مالیات باید مردمی شود گفت: شفاف سازی و سرعت عمل در دریافت مالیات را باید تسهیل کنیم تا روند دریافت مالیات بهتر انجام شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در سازمان‌های اقتصادی استان بوشهر از جمله امور مالیاتی، افراد یا مجموعه‌ها را سفارش نمی‌کنیم که مالیات کمتری بدهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار