پارک جنگلی توسکا چشمه یکی از بکرترین جاذبه طبیعی شرق مازندران بوده که ییلاقی دلنواز با دمای زیرصفر درجه را در تابستان برای گردشگران تجربه می‌کند.
کد خبر: ۴۵۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 09 July 2017
امروزه صنعت توریسم و جذب گردشگر از عوامل موفقیت هر کشور به لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود.

تقاضای روزافزون گردشگران برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی و بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی ، باستانی، فرهنگی و مذهبی بسترمناسبی رابرای فراهم ساختن امکانات رفاهی و توسعه گردشگری فراهم آورده است.

در میان یکی از هزاران جاذبه طبیعی  مازندران پهناور در بخش مرکزی شهرستان گلوگاه، توسکا چشمه با روحیه دلنواز و روح افزای خود سمع و بصر هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

توسکا چشمه، دهستانی است از توابع بخش مرکزی گلوگاه که ازجاذبه‌های گردشگری مازندران در مسیر گلوگاه به دامغان و در میان اراضی جنگلی و کوهستانی قرار دارد.

پارک جنگلی توسکا چشمه؛ ییلاقی دلنواز با دمای زیر صفر درجه+تصاویر

پارک جنگلی توسکا چشمه در 50 کیلومترى جنوب گلوگاه واقع شده و در آنجا طبیعت با همه وجود خودنمایى می‌کند.

این جنگل زیبا با داشتن آب زلال و گوارا و وجود درختان زیبای توسکا به توسکا چشمه نامگذاری شد. در طول ایام بهار و تابستان ماهانه پذیرای بیش از 15 هزار مسافر از داخل و خارج استان است.

توسکا چشمه به دلیل آب فراوان، آب و هوای معتدل تابستانی و اراضی زیبای جنگلی همواره مورد استفاده گردشگران بی‌شماری است که در گرم ‌ترین ماه سال خنک ‌ترین منطقه مازندران است. این منطقه توریستی و دیدنی همه ساله به ویژه در ایام تابستان به صورت شبانه‌روزی میزبان گردشگران و مسافران است.

توسکاچشمه که به دلیل قدمت چشمه، وجود یخچال‌های طبیعی و خنک بودن منطقه و داشتن دمای صفر درجه سانتیگراد در ماه‌های گرم سال توجه گردشگران زیادی را از استان‌های گلستان و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی به خود جلب کرده است امکانات موجود در پارک جنگلی توسکا چشمه شامل پارکینگ، سرویس بهداشتى، نمازخانه، آب آشامیدنی و است.

پارک جنگلی توسکا چشمه؛ ییلاقی دلنواز با دمای زیر صفر درجه+تصاویر

با گذر از این پارک جنگلی می توانید به ییلاقات و جاده‌هاى جنگلى و کوهستانى برسید. منطقه نمونه گردشگری توسکا چشمه با همه وجود اظهار خودنمایی می‌کند که این پارک در مسیر راه ییلاقات و جاده‌های جنگلی و کوهستانی قرار است.

 چشمه اوان، چشم‌انداز دیدنی روستای نیالا، باریکلا، چشمه محمد بهی و آبخوره به عنوان دیگر نقاط دیدنی و کوهستانی گلوگاه است.

پارک جنگلی توسکا چشمه؛ ییلاقی دلنواز با دمای زیر صفر درجه+تصاویر

در پایین دست گلوگاه نیز دریای آرام گلوگاه و منطقه جرکلباد با پیشینه هزار سال از نقاطی بوده که گردشگران به این شهرستان از آن دیدن می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار