مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: برای ساخت بدنه سد دالکی در دشتستان قرارداد آن با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود در مدت ۴ سال تکمیل شود.
کد خبر: ۴۵۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 09 July 2017
شاهپور رجایی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی آب و کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای شدن طرح«نخلستان» در استان بوشهر اظهار داشت: طرح نخلستان از اواخر سال 1394 برای اجرای طرح آبیاری نوین و تحت فشار در نخلستان‌های دشتستان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرحله این طرح، تامین آب از شبکه پایاب رودخانه شاهپور و دالکی است خاطر نشان کرد: در راستای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی، سد دالکی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه در اجرای این سد، زیر ساخت‌های آن اجرایی شده است تصریح کرد: در اجرای سد دالکی 2 تونل به طول 1700 متر و قطر 9 متر اجرایی شده که تاکنون 260 متر آن تکمیل شده است.

رجایی با بیان اینکه بدنه سد دالکی دشتستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته می‌شود گفت:برای ساخت بدنه سد دالکی در دشتستان قرارداد آن با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شده که پیش بینی می‌شود در مدت 4 سال تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه سد دالکی با 410 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته می‌شود خاطر نشان کرد: بدنه اصلی سد دالکی با 313 میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء احداث می‌شود که  اکنون پیمانکار در همه بخش‌ها فعال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه انفجار سنگین ساخت بدنه سد دالکی فردا انجام می‌شود افزود: در اجرای سد دالکی ضمن تامین آب کشاورزی و آشامیدنی، نیروگاه تولید برق 24 مگاواتی ایجاد می‌شود.

رجایی با اشاره به اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری در اراضی نخلستانی در دشتستان بیان کرد: بسیاری از روش‌های آبیاری در نخلستان‌های دشتستان، سنتی و غرق‌آبی است که با اجرای طرح اصلاح روش آبیاری، به نوین و تحت فشار تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر، 85 درصد سرمایه‌گذاری آن توسط دولت انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار