مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: گالری دائمی، نمایشگاه و بازارچه دائمی محصولات صنایع دستی استان بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 12 July 2017
ناصر امیرزاده ظهر امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های صنایع دستی بوشهر، با بیان اینکه صنعتگران دستی استان بوشهر با تولیدات محصولات فاخر جایگاه مهمی در بازارهای داخلی و بین‌المللی دارند اظهار داشت: قابلیت استان بوشهر در حوزه تولید صنایع دستی بافندگی، حصیری، صنایع دریایی و عبابافی بسیار بالا است به‌گونه‌ای که این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه گالری و نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی در مرکز استان بوشهر ایجاد می‌شود خاطر نشان کرد: هنرمندان صنایع دستی با تولید با کیفیت بالا، فرصت مهمی برای عرضه در بازارهای فروش فراهم کرده‌اند که در این راستا محصولات گوناگون صنایع دستی در گالری و نمایشگاه دائمی عرضه می‌شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه بازار قدیم در بافت تاریخی بوشهر به بازارچه صنایع دستی تبدیل می‌شود افزود: بازار قدیم بوشهر در بافت تاریخی این شهر که دارای زیبایی خاصی است با تکمیل مرمت آن به بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی استان بوشهر تبدیل می‌شود.


امیرزاده از راه‌اندازی خانه صنایع دستی در بافت تاریخی بوشهر خبرداد و گفت: بافت تاریخی بوشهر با داشتن بناهای زیبا، فرصت مهمی برای  اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری فراهم کرده است که در این راستا خانه صنایع دستی در بافت بوشهر ایجاد می‌شود.


وی با اشاره به ایجاد پایگاه میراث فرهنگی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: پایگاه میراث فرهنگی بر اساس ظرفیت‌های آثار تاریخی در نقاط مختلف استان بوشهر ایجاد می‌شود که این پایگاه در مرکز استان در بافت تاریخی مستقر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار