امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و شدت گرما مسئولان در برطرف کردن مشکلات تامین آب آشامیدنی و برق مصرفی جهادی عمل کنند تا این بحران تاریخی بوشهر به‌طور ریشه‌ای برطرف شود.
کد خبر: ۴۵۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 15 July 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم اقتصادی علیه ایران اسلامی و بروز بحران اقتصادی اظهار داشت: تنها راه حل مقابله با بحران و تهاجم اقتصادی، عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در سه بخش دولتی، تعاونی و شخصی است خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی شخصی که نقش مهمی در تامین معیشت خانواده و تحول اقتصادی جامعه دارد انسان باید با کارآفرینی به خودکفایی اقتصادی دست یابد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه،  اجرای طرح‌های کارآفرینی را جهاد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی با اجرای اقتصاد مقاومتی متبلور می‌شود.

صفایی بوشهری با قدردانی از حضور با شکوه مردم بوشهر در نماز جمعه افزود: در هوای گرم بوشهر شرکت با شکوه مردم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حضور مردم بوشهر در مراسم نماز جمعه را نشان از تدین، بصیرت، ولایت‌مداری و نگاه عمیق به دین دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات ائمه اطهار(ع) هر کس در نماز جمعه شرکت کند خداوند گناهانش می‌بخشد که نشان از ارزش و عظمت حضور در این مراسم الهی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بحران آب آشامیدنی در استان بوشهر و افزایش دمای هوا در این استان تاکید کرد: از مسئولان  استان بوشهر تقاضا می‌شود در زمینه تامین آب آشامیدنی و برطرف کردن مشکلات برق مصرفی، تلاش خود را افزایش دهند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه سال قبل زحمات و تلاش‌های در رابطه با ایجاد آب شیرین‌کن در استان انجام شد تصریح کرد: هر چند تلاش‌هایی در زمینه نوسازی شبکه آبرسانی و برق‌رسانی و اجرای طرح‌های آب‌شیرین انجام شده ولی  باید مسئولان توجه بیشتری کنند که مردم استان بوشهر تابستان امسال بدون بحران پشت سر بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر برطرف کردن مشکلات تامین آب این استان به صورت ریشه‌ای تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و شدت گرما، مسئولان در برطرف کردن مشکلات تامین آب آشامیدنی و برق مصرفی  جهادی عمل کنند تا این بحران تاریخی بوشهر به‌طور ریشه‌ای برطرف شود.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی نقش مهم این نهادها در حل مشکلات جامعه مهم دانست و تاکید کرد: مددکاران بهزیستی، توان خود را برای رسیدگی به مددجویان بکار گرفته‌اند که این افراد از بهترین، مومن‌ترین و سالم‌ترین افراد جامعه به شمار می‌روند.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به  مشکلات سلامت، اشتغال و سکونت مددجویان بهریستی گفت: با آشنایی که از این افراد از جمله انجمن نابینایان استان بوشهر است این افراد انسان‌های مومن، فرهیخته انقلاب و پرتلاشی هستند که نیاز به حمایت و کمک دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، جایگاه این نهاد را در جامعه اسلامی بسیار مهم و با ارزش دانست و خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در قوانین مجلس شورای اسلامی، آخرین نظر برای تصویب ارائه می‌کند و در انتخابات نیز تایید داوطلبان و نظارت عالیه بر  انتخابات، بر عهده شورای نگهبان است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به هفته مالیات، پرداخت مالیات در  صنوف مختلف را ضروری دانست و افزود: پرداخت مالیات از سوی اصناف و کسبه مختلف، یک خدمت بزرگ از ناحیه مردم به نظام اسلامی و یک وظیفه شری و عقلی است که نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب به مردم و توسعه و پیشرفته جامعه دارد.

صفایی بوشهری با تبریک پیروزی مردم مسلمان عراق و آزادی موصل بدست گروه‌‌های تکفیری و داعش خاطر نشان کرد: این پیروزی اسلام انقلابی بر تروریسم جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و حامیان آنان در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: این مهم آغاز نابودی داعش و گروه‌های تکفیری و تروریسم‌ها است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار