امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی، صنعت، شیلات و دریا دارای ظرفیت‌های مهمی است که باید بر اساس افق چشم‌انداز، سند ظرفیت‌های آمایشی استان بوشهر تدوین شود.
کد خبر: ۴۶۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 18 July 2017
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع مسئولان جهاد دانشگاهی با تاکید بر نقش مهم این نهاد علمی در توسعه و پیشرفت کشور اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با نگاه و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در عرصه علم و فناوری در تحقق پیشرفت کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ مدیریت جهادی در عرصه علم وفناوری بیان کرد: در صورت بی توجهی به دانش و فناوری و تبدیل نشدن دانش به محصول در سطح ملی و بین المللی و نبود برنامه، مدیریت جهادی برای این بخش نظام اداری با چالش جدی همراه می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه توجه به علم و فناوری زمینه پرشتاب کشور فراهم می‌کند خاطر نشان کرد:  توجه به علم، دانش و فناوری و تبدیل این گذاره به محصول فوق روز  و تجاری یک ضرورت استراتژیک است.

صفایی بوشهری،  با بیان اینکه دانش و علم دارای سود و ثروت است تاکید کرد: علم و فناوری هم مایه اقتدار  و صلابت برای نظام محسوب می‌شود و همین  امرضرورت توجه به آن را دوچندان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه علم و فناوری باید سند ظرفیت‌های علمی و توانمندی مناطق تدوین شود افزود: در این عرصه نه تنها باید توجه بنیادین به ظرفیت‌ها شود  بلکه وجود یک سند قوی و برای 100 سال آینده ضروری است.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر تدوین سند ظرفیت‌های آمایشی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی، صنعت، شیلات و دریا دارای ظرفیت‌های مهمی است که باید براساس افق چشم‌انداز، سند ظرفیت‌های آمایشی استان بوشهر تدوین شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: علم پدیده‌ای غیرایستا و فوق العاده مهم است که با توجه به عقب ماندگی 200 ساله علمی کشور برای مدیریت آن به شتاب فوق روز نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر استفاده از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از ارکان توجه به علم است که به‌جد رشد، خودکفایی و تبدیل علم به محصول دانش بنیان را دنبال می‌کند.

امام جمعه بوشهر به راه‌اندازی جهاد دانشگاهی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: این نهاد باید با تلاش و پشتکار خود در پنج سال آینده در جمع پنج جهاد دانشگاهی برتر کشور قرار گیرد.

صفایی بوشهری، ظرفیت این استان را قابل توجه و منحصربفرد دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و دریا از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است که این یک بخش برای جهاد دانشگاهی استان بوشهر یک مزیت محسوب می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار