رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه رفع آلودگی نفتی گام‌های خوبی برداشته است و با تربیت باکتری‌های محلی می‌توان آنها را تبدیل به کمپوست و منطقه‌ای سبز ایجاد کرد.
کد خبر: ۴۶۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 18 July 2017
به نقل از استانداری بوشهر، حمیدرضا طیبی با اشاره به طراحی تاسیسات آب شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی گفت: برای انتقال تکنولوژی آب شیرین‌کن و بومی سازی این تکنولوژی، تاسیسات آب‌شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی طراحی و ساخته می‌شود.

طیبی با بیان اینکه اکنون ۵۰ تا۶۰  کارخانه آب شیرین‌کن در کشور خریداری شده تاکید کرد: ولی انتقال تکنولوژی این تاسیسات انجام نشده در صورتی که اگر چهار تا پنج آب شیرین‌کن را از بهترین سازنده‌ها خریداری شود می‌توان امتیاز انتقال فناوری بومی سازی شود.

وی به ظرفیت استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر از استان‌های پیشرو در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است تلاش‌های زیادی برای ایجاد فناوری‌های مختلف و تجاری سازی آنها صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات در عرصه فناوری و تجهیزات تصریح کرد: با ایجاد مرکز آموزشی قوی و انعقاد قراردهای آموزشی برای ارائه آموزشهای تخصصی در استان در کوتاه‌مدت و به صورت علمی و کاربردی می‌توان این استان را به کانون آموزشی و مهارت افزایی تخصصی در کشور تبدیل کرد.

وی از ایجاد نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی خبرداد و ‌بیان کرد: در زمینه بومی‌سازی اصلاح نژاد و تکثیر گونه‌های مختلف و در زمینه تولید داروهای گیاهی از دانش‌ بالایی برخوردار هستیم.

طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حال تولید چند دارو است، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه محیط زیست در زمینه رفع آلودگی‌های هیدروکربنی و نفتی صاحب دانش است.

وی با بیان اینکه در زمینه رفع آلودگی نفتی جهاد دانشگاهی کارهای خوبی انجام داده است افزود: حفاری‌های نفتی آلودگی زیادی ایجاد می‌کند که به‌راحتی از بین نمی‌رود به همین سبب با تربیت باکتری‌های محلی می‌توان آنها را تبدیل به کمپوست و منطقه‌ای سبز ایجاد کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار