مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: ۸۰ درصد مهارت آموزان استان در رشته‌های کنترل صنعتی و ابزار دقیق جب بازار کار می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 19 July 2017
عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در نشست مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه نگاه آموزش‌های مهارتی توسعه و ترویج اشتغال پایدار در جامعه است، دستیابی به فرصت‌های شغلی جدید را با توسعه مهارت آموزی در جامعه امکان پذیر دانست و اظهار داشت: سند برنامه‌های آموزش فنی و حرفه ای در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده در راستای توسعه از اشتغال پایدار و حمایت از تولید داخلی برنامه‌ریزی شده است.

وی هفته ملی مهارت را فرصتی برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه عنوان کرد و افزود: نداشتن مهارت در بین جوانان از عوامل اصلی بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است و آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تقاضا محور کردن آموزش‌های خود نقشی اساسی در تامین نیاز بازار کار ایفا می‌کند.

کازرونی با بیان اینکه طرح‌های کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی  از برنامه‌های ابلاغ شده از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نقشی اساسی در توسعه فرهنگ کارآفرینی در سطح استان دارد،بیان کرد: 150 نفر با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف در دو ماهه نخست امسال در محیط‌های صنعتی به مهارت آموزی مشغول شده که خود سبب کارآفرینی و اشتغال می‌شود.

وی با تاکید بر نقش مهارت‌آموزی در فراهم شدن اشتغال گفت: 80درصد مهارت آموزان استان بوشهر در رشته‌های کنترل صنعتی و ابزار دقیق جب بازار کار می‌شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با نگاه به توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان بوشهر گفت: 900  نفر امسال در بخش روستایی و عشایری استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند که از این تعداد 70 درصد از شرکت کنندگان خانم و مابقی آقایان بوده‌اند.

وی توانمندسازی روستائیان با آموزش‌های مهارتی را گامی برای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی خواند و خاطر نشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش روستایی در راستای طرح امید اجتماعی و تفاهم‌نامه با شرکای آموزشی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در رشته‌های مهارتی، پایدار سازی و کارآفرینی امسال در راستای خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به طور جدی دنبال می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار