معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان بوشهر امسال به ۷۸۰ هزار تومان رسیده که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
کد خبر: ۴۶۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 19 July 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سیدمحمدحسن باستی در نشست با شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر با حضور قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه این استان دارای یک‌میلیون و ۱۶۴ هزار نفر جمعیت است اظهار داشت: این جمعیت ۱.۴۵ درصد کل جمعیت کشور است که ۷۲ درصد شهری و مابقی در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ نفر منتخبان شورای اسلامی  استان بوشهر، اعضای شورای شهرها هستند خاطر نشان کرد: ۹۱ درصد منتخبان شورای شهر استان بوشهر مدارک تحصیلی فوق دیپلم به بالا دارند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۶۲۴ روستا است تصریح کرد: ۳۹۴ روستای استان بوشهر دارای شورا است که ۱۳۵۰ نفر عضو این شوراها هستند.

باستی با بیان اینکه در ۳۵۲ روستای استان بوشهر دهیاری مستقر است افزود: نقش شوراها در شهرها و روستاها برای خدمت رسانی و بهبود وضعیت مناطق یک فرصت است که باید از موقعیت بهترین بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به وضعیت عمران شهری  و اعتبارات در این عرصه بیان کرد:  ۶۵۰ میلیارد تومان در ۳۷ شهر استان بوشهر برای اجراء و تکمیل ۶۰۰ پروژه عمرانی سال گذشته هزینه شد که ۳۱۰ میلیارد تومان این اعتبار بودجه عمرانی شهرداری‌ها بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اعتبارات ارزش افزوده گفت:از ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده استان بوشهر سال قبل ۳۰ درصد آن در عمران روستاها هزینه شد.

باستی سرانه بودجه شهرداری‌های استان بوشهر را در سال‌ قبل ۷۰۰ هزار تومان دانست و افزود: این میزان ۷۰ درصد سرانه شهرداری‌های کل کشور بود که امسال این سرانه به ۷۸۰ هزار تومان رسیده که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.

وی با اشاره به اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در صورت وصول عوارض آلایندگی، امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار