معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهرگفت: ۳۱۰ بیمار مزمن روانی استان بوشهر در دو مرکز شبانه‌روزی و ویزیت در منزل، از خدمات بهزیستی استان بوشهر در شهرستان‌های مختلف بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۴۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 22 July 2017
مسعود صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر، با تاکید بر استفاده از بیماران اعصاب و روان از مرکز روزانه خدمات بیماران اعصاب و روان در بوشهر اظهار داشت: بیماران اعصاب و روان با طیف وسیعی از اختلالات خلقی، عاطفی و شناختی مزمن می‌توانند از خدمات مرکز روزانه خدمات بیماران اعصاب و روان بوشهر بهره مند شوند.

وی، ظرفیت خدمات روزانه مرکز روزانه خدمات بیماران اعصاب و روان در بوشهر را  50 نفر دانست و خاطر نشان کرد: درمرکز خدمات بیماران اعصاب و روان بوشهر روزانه به 50 نفر خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده، هنردرمانی، کاردرمانی، تئاتر درمانی و حرفه آموزی ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه به بیماران اعصاب و روان در این مرکز در بخش حرفه آموزی مهارت های گوناگون ارائه می‌شود تصریح کرد: در مرکز مهارت‌های گوناگون مانند ادبیات، شعرخوانی، موسیقی، سفال و معرق آموزش داده می‌شود .

وی از ارائه مشاوره در مرکز یاد شده خبرداد و خاطر نشان کرد: برای بیماران اعصاب و روان در این مرکز ضمن دریافت مشاوره و خدمات لازم از طریق مددکار، مربی و تیم تخصصی گواهینامه‌های مهارتی صادر می‌شود.

صیادی، با اشاره به اینکه 160 بیمار روانی مزمن در مراکز اعصاب و روان گناوه و دشتستان نگه‌داری می‌شوند افزود: علاوه بر آن  150 بیمار روانی مزمن هم در بوشهر، گناوه و دشتی از خدمات معاینه در منزل بهره مند هستند که در مجموع 310 نفر از این بیماران از خدمات بهزیستی استان بوشهر استفاده می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهربیان کرد: هزینه نگهداری این بیماران در مراکز اعصاب و روان بسیار زیاد و سنگین است به همین سبب اولویت، ارائه خدمات توانبخشی در منزل است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار