مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با بررسی‌های انجام شده در حادثه اسکله بندر کنگان احتمالا به سبب اتصالی دستگاه پمپ آب در یکی از شناورها و عدم حضور متصدی در شناور، آتش شعله‌ور می‌شود و حریق به دیگر شناورهای مجاور سرایت می‌کند.
کد خبر: ۴۶۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 23 July 2017
قاسم قائدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از مهار آتش‌سوزی جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کنگان تشکیل شد اظهار داشت:  پس از مهار آتش در اسکله بندر کنگان جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کنگان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با موضوع آتش سوزی اسکله بندر کنگان تشکیل شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه در این جلسه ابعاد مختلف این آتش‌سوزی بررسی شد افزود: در این جلسه ضمن بررسی ابعاد مختلف حادثه برای حل سریع مشکلات پیش آمده و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده، بر اجرایی شدن مصوبات مرتبط گذشته شورا تاکید و در همین راستا تصمیمات جدید اتخاذ و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه آتش سوزی در اسکله بندر کنگان در ساعت 13:45 روز جمعه 30 تیر رخ داد گفت:  این حادثه احتمالا به سبب اتصالی دستگاه پمپ آب در یکی از شناورها بوده که متاسفانه به سبب عدم حضور متصدی در شناور آتش شعله‌ور و با کمک سوخت موجود در شناور و گسترده شدن آتش سوزی، حریق به دیگر شناورهای مجاور نیز سرایت می‌کند.

قائدی از استقرار 26 دستگاه با تجهیزات  امدادی در زمان حادثه در اسکله بندر کنگان خبرداد و  ابراز کرد: بدنبال این حادثه بلافاصله واحدهای آتش نشانی شهرهای کنگان، دیر، بنک، دوراهک و عسلویه و شرکتهای نفتی مستقر در منطقه  شامل 15 دستگاه خودرو آتش نشان و 7 تانکر آب و فراخوان و 2 شناور ناجی و 2 فروند یدکش از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای مقابله و اطفاء حریق فراخوانی و در صحنه حاضر شدند.

وی با اشاره به استقرار مدیریت بحران استان بوشهر در اسکله بندر کنگان افزود‌‌: بلافاصله پس از اطلاع از حادثه آتش‌‌سوزی در اسکله کنگان، اکیپ متشکل از معاون و کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر به محل حادثه اعزام و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران انجام و ارائه راهکارهای لازم برای انتقال تجهیزات و امکانات مورد نیاز به محل حادثه صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از وارد شدن خسارت به 25 شناور در حادثه آتش‌سوزی بندر کنگان خبرداد و افزود: بررسی‌های اولیه حاکیست که در این حادثه 13 فروند شناور لنج صیادی و تجاری و 12 قایق صیادی طعمه حریق شده و از 10 تا 100 درصد خسارت دیدند.

قائدی با اشاره به اعزام 9 مصدوم به بیمارستان کنگان افزود: در حادثه آتش‌سوزی اسکله بندر کنگان تعداد 9 نفر بر اثر شدت گرما، گرمازده شده و یا با مشکلات تنفسی مواجه شدند که مصدومان پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه حریق در اسکله بندر کنگان تا ساعت 17 تحت کنترل درآمد، خاطر‌نشان کرد: آتش سوزی در این اسکله تا ساعت 17 تحت کنترل و مدیریت قرار گرفت که کماکان حریق ادامه داشت و در نهایت با تلاش نیروهای عملیاتی در ساعت 20 اطفاء حریق به صورت کامل انجام گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر ضمن قدردانی از تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی در مدیریت این بحران و ابراز امیدواری که دیگر چنین حوادثی در سطح استان رخ ندهد و خواستار ارائه آموزش‌های لازم به صیادان و عوامل حاضر در شناورهای صیادی برای جلوگیری از اینگونه حوادث شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار