استاندار مازندران با تاکید بر توجه ویژه به جاذبه‌های گردشگری استان گفت: سند آمایش گردشگری مازندران تدوین می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 24 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان٬ آغاز طرح مدیریت یکپارچه سواحل را با رعایت حقوق دستگاه‌های مسئول و همراهی و پیگیری جدی هریک از آن‌ها٬ گامی ارزشمند برشمرد.
 
وی افزود: در تلاش برای تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری استان هستیم که پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان برای دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.
 
استاندار مازندران با اشاره به این‌که مازندران با 480 کیلومتر ساحل٬ 15 شهر ساحلی و حضور ده‌ها میلیون نفر گردشگر در استان٬ ظرفیت ویژه ای برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی دارد٬ افزود: مطالعات شناسایی و جانمایی مکان‌ها و مسیرهای مناسب گردشگری دریایی در سواحل استان تهیه شود.
 
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های گردشگری ساحلی برجسته در استان از ضروریات است٬ گفت: باید از ظرفیت دریا در راستای تقویت اقتصاد مازندران بهره‌گیری بهینه صورت گیرد.
 
فلاح بر آزادسازی سواحل به‌عنوان یک ماموریت مهم استان در این راستا تاکید کرد و گفت: تاکنون 48 درصد از حریم سواحل آزاد شده و در جهت مدیریت یکپارچه سواحل٬ مشاوری در حال شناسایی استعداد‌های مناطق مختلف است.
 
فلاح با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه کشور بر آزادسازی سواحل گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم ملی بوده و در تلاش هستیم با اخذ دستور رئیس جمهور٬ دستگاه‌های دولتی را در رعایت قانون ملزم کنیم.
 
وی با اشاره به نصب پرچم‌های آبی و زرد در سواحل٬ خاطرنشان کرد: باید دلایل آلودگی برخی نقاط ساحلی شناسایی و برنامه ای برای کاهش نقاط آلوده تدوین شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار