مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: گرمای طاقت فرسا به همراه افزایش رطوبت هوا شرایط کاری بسیار دشواری را برای کارگران بوشهری فراهم کرده به‌گونه‌ای که شش پاکبان به سبب گرمازدگی راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۴۶۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 29 July 2017
مسعود غلامزاده‌فرد  در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر از فعالیت 340 پاکبان در شهر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: 340 پاکبان در ساعت‎های مختلف شبانه روز مشغول فعالیت در شهر بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه  شدت گرما همراه با رطوبت 90 درصدی فعالیت کارگران را مختل کرده است تصریح کرد: گرمای طاقت فرسا به همراه رطوبت شدید هوا شرائط کاری بسیار دشواری را برای کارگران و پاکبانان بوشهری فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه شدت گرما و افزایش رطوبت هوا پاکبانان شهرداری بوشهر راهی بیمارستان کرد افزود: در روزهای گذشته شش نفر از پاکبانان بوشهری به سبب افزایش دما و رطوبت بالای 90 درصدی هوا دچار گرمازدگی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

وی از وضعیت حالت مطلوب پاکبانان گرمازده بوشهری خبر داد و گفت: اقدامات درمانی مورد نیاز برای این شش پاکبان انجام شد و اکنون در وضعیت خوب جسمانی قرار دارند.

غلامزاده‌فرد با بیان اینکه کارهای پیشگیرانه برای کمک به پاکبان‌های شهرداری انجام شده خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی پاکبانان، ساعت کاری آنان در نوبت صبح از 6 به 4 صبح  تعیین شده تا فشار کمتری به آنها وارد شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه رطوبت بالا تفاوت چندانی بین دمای روز و شب در بوشهر وجود ندارد افزود: تفاوت نداشتن دمای هوا و رطوبت روز و شب در بوشهر سبب بروز اتفاقات گرمازدگی حتی در شب نیز می‌شود.

وی از شهروندان بوشهری تقاضا کرد با رعایت مسائل بهداشتی  با نیروهای زحمتکش پسماند به ویژه در روزهای گرم سال همکاری بیشتری داشته باشند.

در همین حال کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی نشان دهنده وزش ملایم بادهای غالباً جنوبی در سطح استان بوشهر است.

زهرا راستگو  دمای هوا در بوشهر بین 32 تا 42 درجه و رطوبت هوا بالای 78 درصد دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از امروز و در روزهای آینده دما، رطوبت و شرجی هوا در  استان بوشهر افزایش یابد.

وی  افزود: با توجه به افزایش ابر در ساعاتی از شبانه روز وقوع ناپایداری جوی در بعد از ظهر تا امشب در قسمت‌هایی از استان بوشهر خصوصا نواحی مرتفع شرقی و جنوب شرقی دور از انتظار نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار