مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بر اساس تصمیم کمیته صید، صید میگو از فردا برای لنج‌های استان بوشهر آزاد می‌شود که مجوز هر سفر این شناورها بین ۴ تا ۶ روز است.
کد خبر: ۴۶۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 29 July 2017
عباسعلی زنده‌بودی در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر، با بیان اینکه صید میگو از پنجم مردادماه برای قایق‌های صیادی آغاز شده اظهار داشت: زمان تعیین صید میگو با بررسی گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو در کمیته مدیریت صید بررسی و زمان آن تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته بیش از 500 قایق صیادی استان بوشهر برای صید میگو راهی خلیج فارس شدند، افزود: با اعلام آزادسازی صید میگو 500 قایق صیادی استان بوشهر راهی دریا شدند که مجوز هر سفر دریایی این شناورها برای قایق‌های بنزینی 24 ساعت و گازوئیلی 48 ساعت تعیین شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه لنج‌های صیادی هم از شنبه هفتم مرداد می‌توانند برای صید میگو راهی دریا شوند، تصریح کرد: بیش از هشت هزار صیاد با 700 قایق و 490 لنج صیادی استان بوشهر در صید میگو شرکت دارند و صیادان استان بوشهر صید خود را در 28 بندر صیادی و 8 مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.

زنده‌بودی با بیان اینکه مجوز صید برای لنج‌ها بین 4 روز تا شش روز تعیین شده خاطرنشان کرد: مجوز صید برای لنج‌های منطقه میانی و جنوبی در هر سفر چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر 6 روزه صادر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ تعرفه‌های صید برای شناورهای قایق و لنج گفت: تعرفه‌های صید امسال 10 درصد افزایش یافته که برای قایق‌ها 60 هزار تومان و برای لنج‌های صیادی نبست به ظرفیت  صید آنان از150 هزار تا 400 هزار تومان  تعیین شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به کاهش میزان صید میگو در استان بوشهر افزود: پیش‌بینی صید میگو امسال بین 1200 تا 1500 تن از محدوده آب‌های استان بوشهر تعیین شده است.

زنده‌بودی با بیان اینکه صیادان بوشهری سال قبل بیش از یک‌هزار و 296 تن میگو صید کردند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار