مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی استان ساحلی بوشهر است که اکنون ۳ طرح در بوشهر، تنگستان و دیر تدوین و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 31 July 2017
عباسعلی زنده‌بودی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای تولید آبزیان پرورشی برنامه‌ریزی مدونی انجام شده اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه آبزی‌پروری دارای قابلیت‌های مهمی است که در این راستا میزان تولید، اشتغال و سرمایه‌‌گذاری تعیین شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح پرورش ماهی در قفس در حوضچه سد رئیسعلی دلواری دشتستان خاطر نشان کرد: این پروژه که ظرفیت تولید 2هزار تن ماهی در سال است در حوزه تولید، فرآوری، صادرات و اشتغال نقش تاثیرگذاری دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، پرورش ماهی در قفس در آب‌های خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این عرصه ظرفیت پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر شناسایی و تدوین شده که بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی اجراء می‌شود.

زنده‌بودی از اجرای 3 طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس استان بوشهر خبرداد و افزود: براساس ظرفیت‌های آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر، طرح‌های مختلفی برای پرورش ماهی در قفس ارائه شده که اکنون 3 طرح در بوشهر، تنگستان و دیر تدوین و اجراء می‌شود.

وی از افزایش تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر خبرداد و گفت: با اجرایی شدن طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس، ظرفیت تولید ماهی از 2 هزار تن در سال به 20 هزار تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 100 درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال 4 هزار و 400 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته که پیش بینی تولید 15 هزار تن میگو از  استخرهای پرورشی شده است.

زنده‌بودی از افزایش مجتمع‌های پرورش میگو استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: سه مجتمع پرورش میگو شامل مجتمع پرورشی دلوار3، رودشور و دیلم شمالی به سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر افزوده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار