رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: عملیات ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر از دی‌ماه ۹۴ آغاز شد و اکنون ۷۵ درصد پیشرفت دارد.
کد خبر: ۴۶۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 31 July 2017
عبدالرضا مطاف در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر، با بیان مردم استان بوشهر در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) مشارکت همه جانبه‌ای کردند اظهار داشت: این ضریح با مشارکت همه جانبه مردم استان بوشهر تکمیل و به عنوان یادگارمعنوی و نماد ولایت‌مداری مردم این استان در کربلای معلی نصب شد.

وی با اشاره به کمک 35 میلیارد ریالی مردم استان بوشهر در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر از ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در قدمگاه عباسعلی بوشهر و ضریح حضرت قاسم (ع) در دشتستان ساخته می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر پیشرفت فیزیکی این دو ضریح را 75 درصد اعلام کرد و افزود: مردم ولایت‌مدار بوشهر برای ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) تاکنون 10 میلیارد ریال کمک کرده‌اند که برای تکمیل آن به 14 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

مطاف با اشاره به تامین 15 میلیارد ریال برای ساخت ضریح حضرت قاسم (ع) در دشتستان تصریح کرد: مردم دشتستان برای ساخت این ضریح مشارکت همه جانبه‌ای داشته‌اند که برای تکمیل آن نیاز به 20 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی با تاکید  براین نکته که ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) تا پایان امسال تکمیل می‌شود افزود: نیاز است برای تسریع در تکمیل این دو ضریح، مردم مشارکت خود را افزایش دهند تا بر اساس برنامه زمان‌بندی دو ضریح تکمیل، حمل و در کربلا نصب شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار هر روز با حضور در کارگاه ساخت ضریح ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهند تصریح کرد: در کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) در بوشهر و برازجان هر روز مراسم گوناگون برگزار می‌شود و این در حالی است که مراسم اعیاد و شهادت ائمه اطهار(ع) و برپایی دعاهای گوناگون از دیگر برنامه‌ها در این کارگاه‌هاست.

مطاف از اجرای طرح توشه آخرت در ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع)  خبرداد و گفت: برای مشارکت همگانی در ساخت دو ضریح یاد شده، دفترچه‌ای صادر شده که زمینه مشارکت مردم در این عرصه افزایش می‌‌دهد و  پس از تکمیل ضریح  نام فرد اهدا کننده در قسمتی از ضریح حک و ثبت می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار