معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهربا اشاره به پرورش ۴۰ هزار قطعه ماهی سی‌باس در ۵ استخر خاکی منطقه شیف بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود تا آخر آبان امسال ۳۰ تن ماهی تولید شود.
کد خبر: ۴۷۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 02 August 2017
صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با تأکید بر حمایت شیلات از پرورش‌دهندگان ماهیان دریایی در استخرهای خاکی اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت قابل توجهی در پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دارد که شیلات استان بوشهر از پرورش دهندگان آبزیان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه شیلات برای متقاضیان طرح پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی مجوز صادر می‌کند افزود: در این زمینه، به پرورش‌دهندگان ماهی در استخرهای خاکی از سوی صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال در پنج استخر خاکی طرح پرورش ماهی اجرایی شده افزود: این استخرها دارای 1.4 هکتار مساحت هستند که در منطقه شیف بوشهر بوشهر قرار دارد.

اشرف با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی پرورش میگو گفت: با توجه به کاهش ذخایر دریایی و برنامه‌های شیلات برای توسعه آبزی‌پروری و اشتغال‌زایی، از پارسال طرح آزمایشی و امسال طرح عملیاتی پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی پرورش میگو در شیف اجرا شده است.

وی، با بیان اینکه 40 هزار قطعه بچه‌ماهی از گونه سی‌باس  با وزن 40 گرم در این استخرها ذخیره سازی شد خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در آبان با وزن تقریبی 700 گرم در مجموع 30 تن ماهی سی‌‌باس برداشت شود.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه چهار مجوز پرورش ماهی در استخرهای خاکی برای سایت پرورش دلوار صادر شده افزود: قیمت هر کیلو ماهی سی‌باس در محل استخرها 16 تا 18 هزار تومان است.

اشرف، ویژگی‌های ماهی سی‌باس را مورد اشاره قرار داد افزود:این گونه سازگاری بسیار خوبی با شرایط دمایی استان بوشهر و شوری آب خلیج فارس دارد و کمتر دچار بیمار می‌شود، خوش‌رشد و تکثیر و پرورش آن راحت است و بازارپسندی خوبی در داخل و خارج دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار