در حالی که چند سال از تبدیل آبدان به بخش می‌گذرد ولی هنوز ادارات مستقل در این بخش مستقر نشده است و مردم برای انجام بسیاری از کارهای اداری خود باید به مرکز شهرستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۴۷۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 06 August 2017
آبدان دارای مردمی سخت کوش و زحمت‌کش است. آبدان یکی از بخش‌های مهم شهرستان دیر است و مردمی ولایت مدار و مومن دارد. جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در این بخش زندگی می‌کنند که شغل عمده مردمان آن کشاورزی و دامداری است.

آبدان از سال ۹۲ به بخش تبدیل شده است و یکی از آرزوهایی دیرینه مردم محقق شد و مردم این دیار سجده شکر به جای آوردند که بالاخره تلاش‌های مسئولین به بار نشست و آبدان نیز بخش شد.

اما نگاه‌های مردم حکایت‌های دیگری دارد؛ روزی که آبدان تبدیل به بخش شد قابل باور نبود که سال‌ها طول بکشد تا نمایندگی ادارات در آبدان مستقر شوند، چشم‌انتظاری‌ها و مکاتبات راه به جایی نبرده است.

دولت کوچک‌سازی ادارات را مد نظر دارد و مردم بعد مسافت و کمبود امکانات و عدم خدمت‌رسانی کافی را یکی از معضلات فعلی می‌دانند. مشکلی که با همت و عزم دولت می‌توان آن را حل کرد. فاصله ۴۵ کیلومتری تا مرکز شهرستان از معضلات و مشکلات مردم است.

مراجعه به مرکز شهرستان برای کوچکترین کارها

مردم می‌گویند حالا که بخش شده است چه فرقی با گذشته کرده است؟ همان مشکلات خیلی پابرجاست و فقط نامی یدک می‌کشیم وگرنه هیچ تفاوتی نکرده است.
یکی از شهروندان آبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: فقط ساختمانی به نام بخشداری در آبدان مستقر شده است و تاکنون نه اداره‌ای و نه نمایندگی اداره‌ای به جز کمیته امداد و ثبت احوال از دیگر ادارات خبری نیست.

اسماعیل سهولی یادآورشد: برای هر کار کوچک مانند رفع اشکال قبوض برق، پرداخت قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی، صدور گواهی‌نامه، صدور دفترچه و غیره باید به مرکز شهرستان مراجعه کنیم و این کارهای پیش پا افتاده‌ای که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح همه را در مرکز بخش انجام داد.

لزوم استقرار نمایندگی ادارات

دیگر شهروند آبدانی با انتقاد از مسئولان اظهار داشت: مسئولان باید این نقطه را بدانند که خادم مردم هستند که اگر پست و منصبی دارند به واسطه حمایت مردم از آنها است.

اسماعیل عارفی‌نیا افزود: خدمت‌گزاری بی‌منت به مردم موجبات رضایت پروردگار را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید بکوشند تا این بعد مسافت و رفت آمد مردم به مرکز شهرستان کمتر شود مگر در مواقع ضروری که اجتناب ناپذیر است.

توجه ویژه به بخش آبدان

یکی دیگر از شهروندان آبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه نمایندگی ادارات مشکل بزرگی از دوش مردم برخواهد داشت گفت: قطعا مردم قدردان کسانی خواهند بود که آسایش و آرامش مردم را فراهم می‌سازند و دغدغه‌های مردم را به حداقل می‌رسانند.

الیاس محمدی از مسئولان خواست تا توجه ویژه به بخش آبدان داشته باشند و قطعا با استقرار نمایندگی ادارات بخشی از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

پیگیر استقرار ادارات هستیم

بخشدار آبدان ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته و تلاش‌های دولت تدبیر و امید و فرماندار دیر اظهار داشت: مکاتبات تا سطح استان صورت گرفته است و قول مساعد داده شده است.

مسعود تنگستانی افزود: این دغدغه و این مشکل مردم در چارچوب قانون و با توجه به بخشنامه‌ها حل می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگی کمیته امداد و ثبت احوال در بخشداری مستقر شده و هر هفته یک روز آماده خدمت‌رسانی به مردم بخش آبدان هستند.

تنگستانی از استقرار نمایندگی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تلاش‌های خوبی در خصوص این دو نمایندگی انجام گرفته و انشاءالله خبرهای خوبی به مردم بخش آبدان خواهیم داد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار