رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی جوانان و فراهم شدن اشتغال فارغ‌التحصیل استان بوشهر، طرح کارورزی با مشارکت جهاد دانشگاهی و وزارت نفت اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 06 August 2017
علی احمدی‌زاده ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه دانشکده کارآفرینی در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع راه‌‌اندازی می‌شود اظهار داشت: با صدور مجوز فعالیت دانشکده کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، این دانشکده از ترم بهمن در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دانشجوی می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه رشته‌های این دانشکده بر اساس ظرفیت‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی استان بوشهر است افزود: جهاد دانشگاهی استان بوشهر در حوزه تولید و اشتغال برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است که در این راستا بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از اجرای طرح کارورزی برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشجویان استان بوشهر خبرداد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده  برای اشتغال در صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع و تحقق 50 درصد جذب نیروهای بومی استان بوشهر در این صنایع، امسال  طرح آموزشی و کارورزی در جهاد دانشگاهی با مشارت وزارت نفت اجرایی می‌شود.

احمدی‌زاده با اشاره به اینکه 600 نفر امسال تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند تصریح کرد: دانش‌آموختگان کاردانی و کارشناسی و بالاتر از طریق سامانه‌ای که معرفی می‌شود ثبت نام می‌کنند و پس از یکسال آموزش تخصصی و عمومی بر اساس نیاز صنایع مختلف، جذب بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جذب 50 درصدی نیروهای بومی در صنایع مختلف وزارت نفت به جهاد دانشگاهی استان بوشهر واگذار شده افزود: در این زمینه با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در طول یکسال 94 ساعت آموزش عمومی و 128 ساعت آموزش تخصصی و 284 ساعت آموزش کارگاهی ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق پیرامونی  صنایع نفت و گاز و پتروشیمی خبرداد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی برای بررسی، شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حوزه پیرامونی صنایع نفت منعقد شده است.

احمدی‌زاده از فعال شدن حوزه پژوهش مرکز خون بندناف در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: حفظ و نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف امری ضروری است که در این راستا نمایندگی بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان بوشهر آغاز بکار می‌کند.

وی با بیان اینکه خون بند ناف بیش از 60 بیماری را درمان می‌کند خاطر نشان کرد: بانک خون بند ناف به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن در حوزه سلامت خانواده محسوب می‌شود که با پیوند سلول‌های بنیادی، در خون بند ناف ظرفیت درمان بیش از 60 نوع بیماری وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر  با اشاره به فعالیت نمایندگی پژوهشگاه رویان در استان بوشهر افزود: ایجاد مرکز ناباروری تخصصی رویان در استان بوشهر مورد توجه ویژه جهاد دانشگاهی این استان است.

احمدی‌زاده از بومی سازی ساخت و نصب تاسیسات آب‌شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: این جهاد آماده بومی سازی  فناوری ساخت و نصب تاسیسات آب شیرین‌کن است که می‌توان مشکلات تامین آب منطقه جنوب کشور را  برطرف کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار